تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 278737
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان خبر داد:

پذیرش دانشجويان خارجي در دانشگاه مذاهب کردستان/ارايه خدمات علمي و پژوهشي به پژوهشگران شيعه و سني

تنا - استان کردستان
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه کردستان از پذیرش دانشجویان کنکور سراسری در سه رشته فقه و حقوق امامیه، فقه و حقوق شافعی، علوم قرآن و حدیث در سال جاري و انجام مقدمات لازم براي جذب دانشجويان خارجي در اين واحد دانشگاهي خبرداد.
پذیرش دانشجويان خارجي در دانشگاه مذاهب کردستان/ارايه خدمات علمي و پژوهشي به پژوهشگران شيعه و سني
کامران فتح اللهی در گفت و گو با خبرنگار تقريب در سنندج اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی از سال 89 فعالیت رسمی خود را در استان کردستان آغاز کرده است و تاکنون بیش از 280 نفر از خدمات این دانشگاه در رشته های مختلف بهره مند شده اند.

وی افزود: این دانشگاه با عضویت در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام دارای جایگاه ویژه ای بوده و با تعاملی که با دانشگاه های معتبر اسلامی از جمله الازهر مصر و سایر کشورهای اسلامی دارد توانسته است جایگاه مهمی را در این عرصه کسب کند.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه دولتی بوده و تحصیل در آن کاملا رایگان می باشد و خدمات خوابگاهی و رفاهی همانند دانشگاه های دولتی به دانشجویان ارایه می شود.

وی اعلام کرد: دانشگاه_مذاهب_اسلامی، از بین داوطلبان خواهر و برادر گروه‌های آزمایشی(علوم انسانی، تجربی و ریاضی) شرکت کننده در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، در سال 96 با امکان تحصیل_رایگان در مقطع کارشناسی در شهر سنندج با حضور استادان برجسته  و بهره مندی از امکانات_رفاهی و خوابگاهی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان همچنین از رایزنی با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق برای تبادل دانشجو و اساتید خبرداد و افزود: طی یک سال آینده به صورت بین الملل نیز دانشجویانی در دانشگاه مذاهب کردستان مشغول به تحصیل خواهند شد که اقلیم کردستان عراق در این زمینه در اولویت است.

فتح اللهی در ادامه سخنان خود به نتایج گردهمایی هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در اردیبهشت ماه امسال در سنندج اشاره کرد و گفت: در این سفر پر خیر و برکت شاهد تصویب دو رشته کارشناسی هنر اسلامی و کارشناسی ارشد عرفان اسلامی بودیم که با توجه به ظرفیت های منطقه می تواند تأثیرات خوبی در حوزه علوم اسلامی و تقویت ارتباط آن ها با سایر بخش های اثرگذار جامعه داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری آزمون ورودی رشته های فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی و فقه مقارن و حقوق جزای خصوصی ویژه طلاب در مقطع کارشناسی ارشد خبرداد و افزود: این آزمون نیز در شهریور ماه سال جاری ثبت نام آن آغاز خواهد شد و برای ترم دوم سال تحصیلی در این دو رشته نیز دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: داوطلبان کنکور سراسری می توانند برای اطلاع بیشتر از انتخاب رشته در دانشگاه مذاهب اسلامی و خدمات و امور رفاهی این دانشگاه به پایگاه اطلاع رسانی www.mazaheb.ac.ir مراجعه کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcbfwb5zrhbzzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی