تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 183138
روزنامه ایندیپندنت

غارت آثار باستانی سوریه /مقصد نهایی داعش بازارهای عتیقه اروپا

ایندیپندنت به نقل از یک بررسی تحقیقی که بی بی سی انجام داد می نویسد : مقصد نهایی تجارت کالاهای گران بهای قاچاق توسط داعش و ازطریق مرزهای سوریه که می تواند منبع قابل توجهی برای بودجه مورد نیاز آنها باشد ممکن است کشوری مانند انگلستان باشد.
غارت آثار باستانی سوریه /مقصد نهایی داعش بازارهای عتیقه اروپا

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا )از لندن ،روزنامه ایندیپندنت از غارت آثار باستانی سوریه توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.این روزنامه چاپ لندن نوشت این آثار که میلیون ها دلار ارزش دارد تامین کننده بخش مهمی از نیازهای مالی داعش است ، اما خریداران آن چه کسانی هستند.

ایندیپندنت به نقل بی بی سی می نویسد : مقصد نهایی تجارت کالاهای گران بهای قاچاق توسط داعش و از طریق مرزهای سوریه که می تواند منبع قابل توجهی برای بودجه مورد نیاز آنها باشد ممکن است کشوری مانند انگلستان باشد.
چند هفته پس از این گزارش بعضی از نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند که مجموعه داران عتیقه در کشورهای حوزه خلیج فارس به اینگونه تجارت های چند میلیون پوندی دامن می زنند .

خبرنگار روزنامه ایندیپندنت به نقل از چند شاهد عینی در سوریه می نویسد داعش بر تمام مناطقی که ممکن است آثار باستانی در آن یافت شود تسلط وکنترل دارد وکالاها را از طریق مرزهای ترکیه ولبنان خارج می کنند .وی همچنین به نقل از یک فرمانده پلیس لبنان می نویسد: داعش این کالاها را در منطقه ای از لبنان جمع آوری وسپس به مقصد نهایی برای فروش منتقل می کند.
همین گزارش به نقل از دکتر مأمون عبدالکریم از مسئولان باستان شناسی سوریه می افزاید ،این اجناس شامل مجسمه های حیوانات ،گلدان های سفالی وشیشه ای ، سکه های طلا و کالای دیگری است که گزارش شده مربوط به هزاران سال قبل از میلاد مسیح است و به تنهایی بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.
دکتر عبدالکریم به خبرنگار ایندیپندنت گفته ما اطمینان داریم این کالاها از سوریه به مقصد کشورهای اروپایی نظیر آلمان ، انگلستان وسوئیس وهمچنین کشورهایی مانند دبی وقطر قاچاق می شود.
روزنامه ایندیپندنت در ادامه می نویسد ، گرچه تاکنون در انگلستان کسی در ارتباط با خرید وفروش این کالاهای قاچاق دستگیر نشده است اما آقای ورنان راپلی رئیس سابق بخش هنری وباستانی پلیس انگلیس گفته است که اطمینان کامل دارد که بازار اجناس عتیقه آلوده به این کالاهای قاچاق است.
https://taghribnews.com/vdcbffb8wrhbw8p.uiur.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی