تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 203333
//2خبر از یمن//

پاسخ موشکی یمن به حملات عربستان/ چشم طمع عربستان به دو استان یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به حملات جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی و زیرساختها، پایگاه ها و مواضع ارتش عربستان سعودی را هدف موشک و خمپاره قراردادند.
پاسخ موشکی یمن به حملات عربستان/ چشم طمع عربستان به دو استان یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز یکشنبه مواضع ارتش عربستان سعودی در مناطق جیزان، نجران و ظهران عسیر را با ده موشک و توپخانه درهم کوبید.
 
منبعی نظامی در یمن در این خصوص به خبرگزاری «سبأ» تاکید کرد پایگاه های نظامی «الطلعه» و «ثویله» در ظهران عسیر هدف موشک های یمنی ها قرار گرفت. همچنین، به پایگاه نظامی «جلاح» در جیزان با هشت راکت و پایگاه «القنبور» در نجران نیز با 14 راکت حمله شد.
 
به گفته این منبع، ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات وحشیانه عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی یمن، به بمباران مواضع و پایگاه های نظامی عربستان سعودی ادامه خواهند داد.
 
خبر دیگر این که پایگاه خبری صعده پرس یمن یکشنبه از دسترسی به اسنادی خبرداد که در آن 95 شخصیت و شیوخ قبایل حضرموت یمن مجبور به امضای درخواستی از ملک سلمان شاه عربستان شده اند که در آن تقاضای انضمام حضرموت به خاک این کشور مطرح است.
 
این پایگاه خبری افزود: مقامات آل سعود این شیوخ که اکثر آنها در عربستان زندگی می کنند را تحت فشار قرار داده تا از ملک سلمان شاه عربستان چنین درخواستی داشته باشند تا سعودی ها نیز از طریق آن به رویاها و اهداف خود برسند.
 دراین خبر آمده است: این شیوخ قبایل یمنی سالهای طولانی است که در عربستان سعودی به زندگی و تجارت مشغولند و هیچ خاطره ای از شهر حضرموت بیاد ندارند.
 
صعده پرس نوشت: مقامات سعودی شیوخ قبایل یمن را با ضبط اموال تحت فشار قرارداده اند و بطور مثال شیخ بن کردوس التمیمی که از بزرگترین شیوخ قبایل حضرموت بود ماه گذشته با فشار ناشی از ضبط اموالش جان باخت.
 
این در حالی است که برخی از شیوخ قبایل به ریاست عمرو بن حبریش العلیی الحمومی در روزهای گذشته از عربستان به حضرموت بازگشته و گفته اند که اصلا چنین درخواستی را از شاه سلمان نکرده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcbffb5frhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی