تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 203739

حماس خواهان جلوگیری از تقسیم زمانی مسجدالاقصی

عضو دفتر سیاسی جنبش "حماس" خواستار اتخاذ موضع جدی طرفهای فلسطینی، عربی و اسلامی درباره تقسیم زمانی مسجدالاقصی شد.
حماس خواهان جلوگیری از تقسیم زمانی مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "موسی ابو مرزوق" درمقاله ای نوشت: رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از سکوت جهان عرب و سرگرم بودن طرفهای فلسطینی به مسائل تفرقه انگیز و مغایر وحدت، تقسیم زمانی مسجد الاقصی را اجرا کرده و درهای آنرا بسته است.

 وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی می خواهد باجلوگیری از تحصن فلسطینیان در این مسجد، این افراد و نیز کارکنان وزارت اوقاف را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ابو مرزوق تاکید کرد:" محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان و کمیته مرکزی جنبش فتح باید مسجد الاقصی را در کانون توجه خود قراردهند تا این مساله به عاملی برای وحدت فلسطینیان تبدیل شود.

این رهبر جنبش حماس با تأکید بر اینکه قدس، قطب نمای امت و قبله سیاسی و نیز نماد عزت و کرامت آن است، گفت: صهیونیستها اوضاع کنونی فلسطین، جهان عرب و اسلام را فرصتی برای اتخاذ اقداماتی مانند تقسیم زمانی مسجد الاقصی می دانند.

وی خواستار راه اندازی کمپین های رسانه ای، سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی برای مقابله با طرح های صهیونیستی در سطح فردی، دسته جمعی و گروهی شد و خطاب به امت اسلامی گفت: مسجدالاقصی قبله گاه نخست مسلمانان و سومین حرم شریف الهی و مشعل عرب ها و مسلمانان و نیز نماد قدرت و اهتمام آنهاست، اما آیا سران عربی و اسلامی اقدامی برای جلوگیری از تکرار طرحهای رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی انجام داده اند؟

ابومرزوق در پایان مقاله خود از  تحصن کنندگان در مسجد الاقصی که جلوی اجرای طرح های دشمن صهیونیستی را گرفته اند، قدردانی کرد و گفت: ما همچنان به آنها امید داریم و چشم به راه لحظه پیروزی شان هستیم.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbffb59rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی