تاریخ انتشار۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۱
کد مطلب : 184533
آیت الله اراکی:

باید الگوی زن مسلمان برگرفته از زندگی فاطمه زهرا(س) ترویج شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه باید الگوی زن مسلمان برگرفته از زندگی فاطمه زهرا(س) ترویج شود، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) باید به عنوان محور وحدت معرفی شود.
باید الگوی زن مسلمان برگرفته از زندگی فاطمه زهرا(س) ترویج شود
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب عصر روز سه شنبه در دیدار با دکتر "مریم مجتهد زاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس و مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم و هیئت همراه با بیان اینکه زنان بهتر و سریعتر با پیام های الهی ارتباط برقرار می کنند، تأکید کرد: نقشی که زنان در پیشبرد اهداف اسلام داشته اند نقش بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه بانوان جهان غرب تشنه معارف دینی هستند، اظهار داشت: در جهان غرب وقتی مطالب اسلامی برای بانون غربی بیان می کنیم آنها به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند.

آیت الله اراکی در ادامه این نشست با اشاره به رشادت های بانوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، به ذکر خاطراتی از این رشادات ها در جبهه جنوب کشور در دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی اظهار داشت: پیرامون نقشی که پرستاران در دوران جنگ داشته اند کمتر پرداخته شده است این قشر از جامعه در بیمارستان های جبهه و پشت جبهه فداکاری های بسیار زیادی انجام دادند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با بیان اینکه باید الگوی زن مسلمان برگرفته از زندگی فاطمه زهرا(س) ترویج شود، اظهار داشت: باید الگوی زن مسلمان که برگرفته از رفتار فاطمه زهرا(س) است طراحی و میان زنان مسلمان ترویج شود.

وی با بیان اینکه جامعه را با تطهیر بانوان می توان تطهیر کرد، اظهار داشت: من معتقدم هرچه در عرصه معرفی زن مسلمان کار کنیم باز هم کم است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به اینکه ما می توانیم از ولادت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی وحدت در جهان اسلام بهره ببریم، اظهار داشت: استراتژی ما در تقریب این است که جشن میلاد حضرت فاطمه (س) را احیا و ترویج کنیم زیرا این جشن می تواند به عنوان یک الگو در عرصه وحدت و تقریب باشد.

وی با بیان اینکه ایام میلاد فاطمه زهرا(س) باید جهانی شود، اظهار داشت: همه نهاد هایی که در زمینه بانوان کار می کنند باید این نکته را سر لوحه کار خود قرار دهند که حضرت فاطمه زهرا (س) باید به عنوان محور وحدت معرفی شود.
https://taghribnews.com/vdcbfab8frhbwsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی