تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۵
کد مطلب : 244734

انتقاد رهبران مذهبی از نخست وزیر انگلیس

بیش از 200 نفر از رهبران مذهبی، از نخست‌وزیر انگلیس به دلیل بی توجهی دولت وی به وضعیت پناهجویان انتقاد کردند.
انتقاد رهبران مذهبی از نخست وزیر انگلیس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبران ادیان در انگلیس، با امضای نامه سرگشاده‌ای خطاب به ترزا می، نخست وزیر این کشور، خواستار تغییرات فوری در سیاست‌های دولت در قبال پناهجویان شدند.
 
رهبران ادیان اصلی انگلیس معتقدند واکنش دولت به بحران پناهجویان «بسیار آهسته، کم و آرام» است.
 
در این نامه آمده است: دولت در مواجهه با وقوع فجایع انسانی می‌تواند گام‌های فوری و باثباتی بردارد تا پناهگاه‌های بیشتری به پناهجویان اختصاص دهد. ما از شما می‌خواهیم راه‌های امن و قانونی برای سفر (پناهجویان) از جمله اتخاذ سیاست‌هایی منصفانه و مشفقانه در خصوص پیوستن پناهجویان به خانواده‌هایشان فراهم کنید.
 
در ادامه این نامه آمده است: تمام ادیان به ما یاد می‌دهند از درد و رنج انسان‌ها بکاهیم و در غم افراد شریک باشیم. بسیاری از اعضای گروه‌های مذهبی تاکنون در یاری رساندن به پناهجویان، اقدامات بسیاری انجام داده‌اند. ما از دولت می‌خواهیم که بیشتر به این افراد کمک کند.
 
امضاکنندگان این نامه، رهبران ادیان اصلی انگلیس از جمله بودائیان، مسیحیان، هندوها، یهودیان، مسلمانان، سیک‌ها و زرتشتیان بودند.
 
مِی به اتخاذ سیاست‌های ضدپناهجویان در زمان تصدی وزارت کشور شهرت یافته بود. در آن زمان که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بود، می سعی داشت «محیطی خصمانه» برای مهاجرین غیرقانونی ایجاد کند و در سال 2013 (1392) بنرهایی تبلیغاتی با عنوان «به کشور خود بروید» روی کامیون‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کردند، نصب کرد.
 
کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر با موجی بی‌سابقه از پناهجویان روبرو بودند که این افراد از مناطق جنگ‌زده در خاورمیانه و شمال آفریقا، به ویژه سوریه، به این قاره گریختند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbfab5arhbazp.uiur.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی