تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۳
کد مطلب : 279835

​دانشگاه ارومیه و بلونیای ایتالیا همایش ادیان و مذاهب برگزار می کنند

تنا - استان آذربايجان غربي
رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر توسعه همکاری بین المللی در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: مقدمات امضای تفاهم نامه بین 2 دانشگاه ارومیه و بلونیای ایتالیا فراهم شده و در قالب آن، این 2 دانشگاه همایش ادیان و مذاهب برگزار می کنند.
​دانشگاه ارومیه و بلونیای ایتالیا همایش ادیان و مذاهب برگزار می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رحیم حب نقی در دیدار با معاون پژوهش مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم با بیان اینکه دانشگاه ارومیه آماده همکاری با مرکز مطالعات اتحادیه اروپا است، اظهار کرد: توسعه همکاری بین المللی از برنامه های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی برگزاری جلسه مشترک با متئو گوچیونه( Guccione ) معاون پژوهش مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم و پروفسور سیلوانو وینچتی ( Vinceti) پژوهشگر ایتالیایی از دانشگاه بلونیا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طبق هماهنگی اولیه انجام شده، امیدواریم سال آینده کنفرانس بین المللی در خصوص ادیان و مذاهب با همکاری مشترک کشورهای آلبانی، ترکیه، ایتالیا و ایران در دانشگاه ارومیه برگزار شود.

حب نقی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمانی از ادیان و اقوام مختلف است، گفت: الگوی زندگی مردم در آذربایجان غربی پیام صلح و دوستی به جهانیان است.

رئیس دانشگاه ارومیه همچنین بر استفاده از پتانسیل آذربایجان غربی در دربرگیری ادیان و مذاهب مختلف در جذب گردشگر تاکید کرد.

در این نشست همچنین مقدمات امضای تفاهم نامه ما بین دو دانشگاه ارومیه و بلونیای ایتالیا فراهم شد.

پروفسور گوچیونه، معاون پژوهش مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم در ادامه نشست ابراز امیدواری کرد سال آینده کنفرانس بین المللی در خصوص ادیان و مذاهب در دانشگاه ارومیه با همکاری مشترک کشورهای آلبانی، ترکیه، ایتالیا و ایران برگزار شود.
 
https://taghribnews.com/vdcbf9b5srhbzwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی