تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 181635
آیت الله اراکی در نشست خبری در بیرجند:

اگر تلاش‌های تقریبی وجود نداشت فتنه ها بسیار گسترده می‌شد/راه اندازی دفاتر مجمع جهانی تقریب در برخی کشور های اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: اگر تلاش‌های تقریبی وجود نداشت فتنه ها بسیار گسترده می‌شد که به امید خداوند متعال این فتنه‌های اندک نیز در حال جمع شدن است.
اگر تلاش‌های تقریبی وجود نداشت فتنه ها بسیار گسترده می‌شد/راه اندازی دفاتر مجمع جهانی تقریب در برخی کشور های اسلامی
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به خراسان جنوبی سفر کرده است ظهر روز جمعه ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری در شهر بیرجند با اشاره به اینکه برنامه‌های مجمع تقریب مذاهب در دو بخش داخلی و خارجی پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در بخش داخلی، برگزاری نشست‌های مشترک بین علماء تشیع و اهل سنت و نشست‌های آموزشی در هر استان از جمله این برنامه‌ها بوده که به صورت متداول برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های گفت‌وگو بین مذاهب از جمله برنامه‌های این مجمع است، اضافه کرد: این نشست‌ها با همت پژوهشگاه تقریب مذاهب و حوزه علمیه قم با حضور هفت تن از علماء اندونزی و علماء برجسته قم برگزار شده است.

آیت الله اراکی ادامه داد: امیداست در مدت باقی‌مانده از سال جاری نشست دوم هم در این راستا برگزار شود.

وی افزود: افتتاح دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دمشق، لبنان، عراق و سوریه تا پایان سال جاری از جمله برنامه های خارجی مجمع جهانی تقریب است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در شرایط ویژه امروز که دشمن با ابزار تفرقه و فتنه در بین مسلمانان قصد دارد به اهداف پلید خود برسد و راه را بر تحقق اهداف ملت اسلامی ببندد باید توطئه‎های دشمن را مانند گذشته با شکست رو به رو کنیم، تصریح کرد: اگر تلاش‌های تقریبی وجود نداشت فتنه گسترده می‌شد که به امید خداوند متعال این فتنه‌ها در حال جمع شدن است.

آیت الله اراکی گفت: امروز شاهد هستیم که حتی در کشورهایی که آتش تفرقه وجود داشت این آتش در حال فروکش کردن است و مسئله گروهک‌های تکفیری با همت مسلمانان در حال شکست است.

وی افزود: امیداست در آینده نزدیک شاهد شکست کامل جریان تکفیری و وحدت کامل جهان اسلام باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همایش علماء تشیع و اهل سنت در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در طی این دو روز سفر به این استان برنامه‌های موفق و خوبی برگزار شد و نشست مشترک در بیرجند برای ایجاد وحدت بیشتر بین تشیع و اهل سنت بسیار موفق بود.
https://taghribnews.com/vdcbf8b8srhbw0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی