تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 296331
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(116)

​تمدن نوین اسلامی؛ منشوری جامع برای یک زندگی سعادتمندانه است

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: تمدن نوین اسلامی؛ منشوری جامع برای یک زندگی سعادتمندانه است که قوانین و دستورات آن در دین اسلام تبیین شده است.
​تمدن نوین اسلامی؛ منشوری جامع برای یک زندگی سعادتمندانه است
ماموستا ابراهیم سرخابی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: تمدن اسلامی برای سعادت مردم و زندگی سعادتمندانه انسان های معتقد و پیرو دین اسلام در همه زمینه ها بنا نهاده شده است.

وی افزود: تمدن اسلامی تنها به یک گوشه زندگی توجه ندارد بلکه هر آنچه را که به نفع مردم و در راستای زندگی بهتر مردم است مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه اهل سنت نقده اضافه کرد: تمدن نوین اسلامی همان تمدن اسلامی با روش ها و شیوه های تازه است که باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های تمدن همان وحدتی است که پیامبر به محض ورود به مدینه منوره بین مسلمین ایجاد کرد، تصریح کرد: تمدن اسلامی که خاستگاه قرآنی دارد، با عزم والای پیامبر اسلام (ص) در مدینه النبی بنیان نهاده شد، با اهتمام جدی مسلمانان مرزها را درنوردید و تمدن‌های شناخته شده معاصر خود را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

به گفته امام جمعه اهل سنت نقده وحدت یک مسئله حاشیه ای نیست بلکه یک ضرورت دینی و یک فرهنگ قوی در زندگی مسلمانان است که همه باید پایبند آن باشیم.

سرخابی خاطرنشان کرد: عقلانیت و مدیریت راهبردی ایجاب می کند که جهان اسلام به عنوان یک کل واحد نقش تعیین کننده ای در ترسیم تکوین و تثبیت نظم جهانی ایفا کند که تحقق این مهم نیازمند اتحاد و انسجام بین مسلمانان است.

وی تاکید کرد: با توجه به شاخص های بیداری اسلامی اگر مسلمانان با شناخت عمیق از مولفه ها و شرایط پیدایش و اعتلای تمدن اسلامی به روند تکاملی بیداری اسلامی ادامه دهند به طور قطع احیای تمدن اسلامی اتفاق خواهد افتاد.  
https://taghribnews.com/vdcbf0b58rhb9fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی