تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۲
کد مطلب : 178440
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شیعه و سنی باید پیرو راستین رسول الله (ص) باشند

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: مسلمانان شیعه و اهل سنت باید پیرو راستین رسول الله (ص) باشند و از اهانت به مقدسات یکدیگر پرهیز کنند.
شیعه و سنی باید پیرو راستین رسول الله (ص) باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جمع علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با برشمردن گوشه ای از مکارم اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) هیچگاه در طول زندگی سراسر خیر و برکت خود، کسی را دشنام ندادند و به هیچ کس لعن و نفرین نکردند.

وی افزود: رسول خدا(ص) درباره هیچ کس دعای بد نکردند و در طول عمر پربرکت شان کسی را تنبیه نکرده و کتک نزدند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رسول الله(ص) هیچگاه کار مردم را بر کار خدا ترجیح نمی دادند و بسیار بردبار و صبور بودند.

وی با اشاره به تاکید فراوان نبی مکرم اسلام درباره انسجام امت و پرهیز از تفرقه اظهار داشت: وحدت مهمترین سلاح مسلمانان است و قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز همواره بر آن تاکید کرده اند، وحدت و همبستگی امت اسلامی سعادت و پیروزی را برای مسلمانان و شکست و خواری را برای دشمنان اسلام به ارمغان می آورد.

نخستین مانع وحدت فاصله گرفتن مسلمانان از اسلام ناب است
حجت الاسلام والمسلمین "محمد هادی بهشتی پور" جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با برشمردن موانع وحدت گفت: نخستین مانع و از بین برنده وحدت فاصله گرفتن مسلمانان از اسلام ناب است و اگر ما می خواهیم متحد باشیم راهش بازگشت به اسلام اصیل و سنت پیامبر(ص) و قرآن است.

 وی افزود: داشتن روحیه ملی گرایی بجای اسلام گرایی دومین عامل خدشه دار کردن وحدت است زیرا وقتی ملیت بیاید هر ملتی برای خودش حرف و سخن بگوید و حرف دیگری را قبول نداشته باشد وحدت را خدشه دار می کند.

بهشتی پور افزود: ملیت ها و اقوام و طوایف و فرق مختلف همه باید باشند اما نه به عنوان محور و اصل بلکه محور باید اسلام باشد و قومیت و ملیت تحت الشعاع اسلام قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرقه گرایی، افراط گری و قدرت های سلطه گر از دیگر موانع وحدت هستند، فرقه گرایی عامل جدایی مردم است و قدرتهای سلطه گر نیز هیچگاه به نفع مسلمانان کاری نمی کنند و تنها به منافع خودشان می اندیشند و ملل مسلمان را به جان هم می اندازند تا به اهدافشان برسند.

وی تصریح کرد: راه رسیدن به وحدت این است که به دستورات قرآن و پیامبر الهی (ص) عمل کنیم، دشمن را بشناسیم و مراقب باشیم در زمین او بازی نکنیم.

حجت الاسلام بهشتی پور غفلت از ارزشهای اسلامی را از دیگر عوامل ایجاد تفرقه و دوری از وحدت عنوان کرد و گفت: بسیاری از مسلمانان از ارزشهای اسلامی فاصله گرفته اند، وظیفه علما و روحانیون است که اسلام اصیل را به همه بشناسانند و در این صورت اتحاد هم برقرار می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی وابسته به آمریکا و اسراییل شده اند و همین مساله به وحدت مسلمانان صدمه وارد کرده است.

با تکیه بر اشتراکات در مقابل دشمنان اسلامی بایستیم
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: آنچه که همه ما را گرد هم جمع کرده، ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی افزود: قرآن عظیم الشان و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) برای تمام انسانها الگو هستند، ما مسلمانان افتخار می کنیم که پیرو آن حضرت هستیم و بهترین الگو و راهنما را در دنیا داریم.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان تاکید کرد: تا زمانی که مسلمانان در مسیر آن حضرت بودند و به کتاب و سنت عمل می کردند پیروز و موفق بودند ولی زمانی که حب دنیا و جاه و مقام آنان را گرفتار خود کرد از قرآن و اسلام فاصله گرفتند و دشمنان نیز بر آنان چیره شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون بیشتر ملتهای مسلمان بر سرنوشت خود حاکم نیستند و دشمنان اسلام سعی کرده اند جنگ ها و جدل ها را برای مسلمانان به ارمغان آورند.

وی افزود: گرچه اختلاف نظرهایی در میان مسلمانان وجود دارد اما اشتراکات آنقدر زیاد است که باید از آنها برای وحدت و اتحاد بهره بگیریم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: رهبری معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، مسوولان و علمای شیعه و سنی و فرهیختگان در وحدت نقش مهمی دارند و هر چه در راستای وحدت گام برداریم به نفع اسلام و مسلمانان است.

به گزارش تقریب، مراسم بزرگداشت هفته وحدت با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcbawb8grhbzap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی