تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۱
کد مطلب : 230540

ترکي الفيصل: با عقل عرب‌ها و پول يهود مي‌توان پيشرفت کرد!

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد، طرح صلح عربی که ریاض در سال 2002 ارائه کرد بهترین معادله برای برقراری صلح میان رژیم صهیونیستی و جهان عرب است.
ترکي الفيصل: با عقل عرب‌ها و پول يهود مي‌توان پيشرفت کرد!
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در مناظره‌ با یعقوب امیدرور، مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مرکز سیاست‌های خاورمیانه آمریکا گفت: اسرائیل با جهان عرب صلح دارد و من معتقدم که می‌توانیم با هر چالشی مقابله کنیم.

وي افزود: طرح صلح عربی که عربستان در سال 2002 ارائه کرد، بهترین معادله برای برقراری صلح میان اسرائیل و جهان عرب است. من درک نمی‌کنم چرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اجرای این طرح تلاشی نکرد و حتی با آمریکا و کشورهای عربی علیه این طرح همکاری کرد.
 
فيصل گفت: من همواره می‌گویم که با عقل اعراب و پول یهود می‌توان به پیشرفت خوبی رسید. شما فکر کنید که اگر این دو را در کنار هم داشتیم می‌توانستیم در زمینه‌های علمی و تکنولوژی و مسائل انسانی و امور دیگر به چه جای خوبی برسیم.
 
در این مناظره مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: نگرانی ما درباره پرونده ایران این است که تهران روزی به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود. از نظر اسرائیل این تهدیدی برای ماست و هرگز اجازه تحقق آن را نخواهیم داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbagb5grhbfsp.uiur.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی