تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 54364

بررسی توسعه صنعت بیمه اسلامی در مالزی

دومین کنفرانس سالانه تکافل اسلامی با مشارکت تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.
بررسی توسعه صنعت بیمه اسلامی در مالزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، شرکت کنندگان در این نشست افق ها و چشم انداز های صنعت بیمه اسلامی و قدرت بالقوه این صنعت برای توسعه و همچنین افزایش جهانی تقاضا برای معاملات مالی اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

موضوعات ارائه شده در این نشست حول چند محور اساسی و مهم از جمله؛ صنعت تکافل شامل ارزیابی گرایش های بین المللی به این صنعت، فرصت های رشد و استفاده از پتانسیل های رشد و بازار پر رونق به ویژه توجه به بیمه اسلامی خانواده بود که به سرعت در جهان در حال رشد است و ۸۰ درصد از صنعت بیمه مالزی را به خود اختصاص داده است.

همچنین ضرورت مطابق معاملات صنعت بیمه اسلامی با احکام شریعت اسلامی که وجه تمایز آن با صنعت بیمه سنتی است از جمله مهمترین محور های این کنفرانس بود.

کارشناسان تعدادی از نکات مهم پیرامون این قضیه را مطرح کردند بویژه دعوت به ارائه تحقیقات فقهی برای حل اموری که نیاز به توجه بیشتری دارد همچنین شرکت کنندگان بر ضرورت مطابقت همه خدمات و تعاملات این صنعت با احکام شریعت اسلامی تأکید نمودند.

پیرامون همین قضیه "یونس صوالحی" معاون دانشگده اقتصاد اسلامی دانشگاه اسلامی مالزی گفت: شرکت های بیمه اسلامی باید تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح معاملات این صنعت مطابق با شریعت اسلامی به کار گیرند همچنین آگاهی دادن به شهروندان باعث استقبال بیشتر آنها از این صنعت می شود.

وی افزود: غیر مسلمانان شمار زیادی از مشتریان این شرکت ها را تشکیل می دهند و این نقطه مثبتی برای صنعت بیمه اسلامی است که توانسته خدماتی ارائه کند که رضایت همه اقشار جوامع را برآورده کند و از نظر اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی مفید باشد. 
https://taghribnews.com/vdcbafbs.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی