تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 203649

​روحانیون و علمای پیشکسوت کردستانی تجلیل شدند

روحانیون و علمای معمر و پیشکسوت کردستانی در همایشی تحت عنوان هادیان نور با حضور مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در سنندج تجلیل شدند.
​روحانیون و علمای پیشکسوت کردستانی تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج در این همایش که عصر سه شنبه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد از ده ها تلاش و همت روحانیون معمر کردستانی در ترویج آموزه های دینی تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش اظهار داشت: روحانیون و علما وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند و عهده دار رسالت انبیای الهی هستند و در این راستا سختی های زیادی را متحمل شده اند.

وی افزود: روحانیون یکی از قشرهای تاثیرگذار جامعه هستند که تا آخرین لحظات عمر خود در راستای تبلیغ دین و رفع شبهات مردم در زمینه های مختلف تلاش می کنند لذا باید زمینه های رفع مشکلات آنان نیز توسط مسوولان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: خداوند متعال برای برخی از اقشار از جمله روحانیون و علما جایگاه ویژه ای باز کرده است لذا انتظار می رود که این قشر بیشتر از دیگران خداوند را درک کرده و خضوع و خشوع بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خداوند از علما انتظار دارد که در زمینه های مختلف خضوع الی الله، درک عظمت الهی و توکل و توسل از دیگران جلوتر باشند لذا علمای ما باید همواره این مهم را مورد توجه قرار داده و بیش از دیگران در این راستا تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی خطاب به روحانیون گفت: شما به عنوان مشعل داران هدایت باید دین الهی را در جامعه ترویج داده و تا جایی تلاش کنید تا پرچم اسلام در جهان به اهتزار درآید و دین اسلام بر تمامی ادیان پیروز شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز در این همایش با اشاره به نقش بارز روحانیون و علما در جامعه گفت: عزت، اقتدار،ثبات و امنیت ایران اسلامی مرهون تلاش روحانیون مذاهب مختلف است.وی افزود: میراث پیامبر گرامی اسلام(ص) در قالب قرآن و سنت از طریق بزرگان دینی، ائمه خدا و اصحاب پیامبر تدوین و در اختیار امت اسلامی قرار گرفته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: حاملان و انتقال دهندگان این میراث، روحانیون و علمای مذاهب مختلف است که در طول هزار و 400 سال این میراث را حفظ کرده، به آن غنا بخشیده و در اختیار ما قرار داده اند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ما باید قدردان این میراث گرانبها باشیم اظهار کرد: در طول تاریخ هزار و 400 ساله علمای بزرگی در راه پاسداری این میراث به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز اذیت و آزار شده و سختی های زیادی را تحمل کردند تا امروز اسلام زنده باشد.

وی افزود: مجاهدت هایی که در طول تاریخ برای حفظ و پاسداری از دین اسلام صورت گرفته است بر کسی پوشیده نیست و امروز ما باید افتخار کنیم که پیرو دین کامل خداوندی هستیم.

زاهدی در ادامه به شرایط فعلی منطقه و مشکلات و ناامنی هایی که این کشورها با آن روبرو هستند اشاره کرد و افزود: امروز ناامنی شدیدی بر این مناطق حاکم است و دست های پیدا و پنهان در تلاش هستند از اسلام چهره ای خشن و بی رحم جلوه دهند.

وی اظهار کرد: اگر امروز تمامی دنیا و حتی دشمنان ما اعتراف می کنند که ایران امن ترین کشور منطقه است نباید نقش روحانیون در همه مذاهب اسلامی در این ثبات و امنیت را نادیده بگیریم چرا که این قشر نقش بسزایی در این راستا داشتند.

استاندار کردستان افزود: در عصر حاضر جریان های مختلف می خواهند از اسلام چهره ای خشن نشان دهند در حالیکه پیامبر ما پیامبر رافت، رحمت و مهربانی بود و علمای ما نیز در طول تاریخ این شیوه را دنبال کرده و مجاهدت های زیادی از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در طول تاریخ روحانیون و علمای زیادی را در راه تبلیغ دین اسلام از دست داده است گفت: امروز کردستان یکی از استان های امن کشور است و در این راستا روحانیون بیشترین نقش را داشته اند.
https://taghribnews.com/vdcbafb59rhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی