تاریخ انتشار۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 224349

تظاهرات مردم بحرین در گرامیداشت انقلاب کشورشان و اعتراض به آل خلیفه

مردم بحرين در پنجمين سال ورود اشغالگران سعودي به اين کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم بحرین در گرامیداشت انقلاب کشورشان و اعتراض به آل خلیفه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه تلويزيوني العالم در این تظاهرات که در مناطق مختلف بحرين از جمله در شهرک الشفير، بلاد القديم و سنابس و ستره و ديگر مناطق بحرين برگزار شد معترضان با در دست داشتن تصاويري از زندانيان سياسي در زندان هاي بحرین ازجمله سران انقلاب بحرين؛ خواستار آزادي آنان و مجازات عاملان کشتار مردم شدند. اخراج ارتش عربستان از بحرين از ديگر مطالبات تظاهر کنندگان بود.

اين درحالي است که سازمان عفو بين الملل درباره افزايش خطر سلب هويت شهروندان و اخراج اجباري آنان از اين کشور هشدار داده است.

کريستوف هينز، گزارشگر ويژه سازمان ملل در بحرين نيز به خاطر ممانعت دولت اين کشور از سفر وي به منامه پايتخت اين کشور ابراز تاسف کرد.   

اين راهپيمايي ها همزمان با تحرکات موسوم به نافرماني مدني در سالگرد ورود اشغالگران سعودي در چهاردهم مارس سال دو هزار و يازده بر پا شده است و يکي از دلايل آن سرکوب تظاهرات مسالمت آميز در اين کشور بوده است.

سرکوب تظاهرات در بحرين تاکنون منجر به شهادت بيش از يکصد و هفتاد نفر شده است که در ميان آنان کودکان و زنان نيز وجود دارند.
علاوه بر اين چهار هزار نفر از شهروندان بي دفاع بحريني نيز طي اين پنج سال بازداشت شده اند. تابعيت دهها نفر از شهروندان بحريني نيز سلب شده است و بسياري از آنها به خارج از کشور بيرون رانده شده اند.

اين موضوعي است که سازمان عفو بين الملل درباره آن هشدار داده است. اين سازمان همچنين از نگراني خود درباره سرنوشت يازده نفر از کساني که بالاجبار از کشور خود رانده شده اند خبر داده است و اينگونه اقدامات دولت بحرين را نقض آشکار حقوق بشر و قوانين بين المللي دانسته است.

سازمان عفو بين الملل همچنين با اشاره به اخراج اجباري شهروندان بحريني آن را سلاحي براي ساکت کردن مخالفان دانسته است و از منامه خواسته است اينگونه مجازات ها را کنار بگذارد و تابعيت شهرونداني را که سلب کرده است به آنان برگرداند.

 
https://taghribnews.com/vdcbaab59rhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی