تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۲
کد مطلب : 269449

تاکید بر گسترش همکاریهای مشترک ایران و اندونزی در دیدار هیئت ایرانی با مسئولان وزارت دین این کشور

هیئت دینی و تقریبی ایران که برای انجام دیدارها و گفت وگوها با شخصیت های دینی و شرکت در سمینار امام شافعی به کشور اندونزی سفر کرده است در روز آخر سفر خود ضمن حضور در نماز جمعه مسجد بزرگ استقلال جاکارتا با مسئولان وزارت دین و تعدادی دیگر از شخصیت ها دیدار کردند.
تاکید بر گسترش همکاریهای مشترک ایران و اندونزی در دیدار هیئت ایرانی با مسئولان وزارت دین این کشور
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در جریان این دیدارها؛ هیئت ایرانی متشکل از آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر ابراهیمیان معاون پژوهشی دانشگاه روز جمعه در نماز جمعه مسجد استقلال جاکارتا به عنوان بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا شرکت کرده و دیداری نیز با امام اکبر این مسجد داشتند و سپس به همراه آنان نمازجمعه را اقامه کردند.
 
دیدار با پرفسور دکتر سیف البحری عضو هیات رییسه سازمان محمدیه و ریاست دانشگاه محمدیه جاکارتا در محل این  سازمان نیزاز دیگر برنامه های سفر هیئت ایرانی بود که در این دیدار نیز زمینه ها و ظرفیت های همکاریهای دو جانبه میان این سازمان مهم و دانشگاه مذاهب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین دکتر مختاری و آیت اله حسینی شاهرودی و هیئت همراه با دکتر لقمان حکیم؛ وزیر دین اندونزی نیز در حاشیه حضور در نماز جمعه مسجد بزرگ استقلال جاکارتا دیدار و گفت وگو کرده و آمادگی خود را برای همکاریهای گسترده به ویژه درحوزه ادیان و مذاهب اعلام کردند.
 
دیدار و گفت وگو با پرفسور نصرالدین عمر امام اکبر مسجد استقلال اندونزی و قائم مقام سابق وزارت دین و همچنین دیدار جناب آقای کیایی عبدالاعلی خطیب نماز جمعه مسجد استقلال جاکارتا از دیگر برنامه های این هئیت در روز آخر سفر به اندونزی بود.
 
هیئت ایرانی همچنین دیداری نیز با "پرفسور ترمزی" قائم مقام مرکز مطالعات و پژوهش وزارت دین اندونزی در راستای سفر سال گذشته هیئتی از این مرکز به ایران انجام شد که ابتدا گزارشی درخصوص وضعیت ادیان و مذاهب در ایران توسط آیت الله حسینی شاهرودی ارائه شد و سپس معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی توسط دکتر مختاری انجام شد و بر آمادگی این دانشگاه در خصوص همکاریهای آموزشی و پژوهشی  تاکید گردید.
 
https://taghribnews.com/vdcba9b59rhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی