تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 221045
عضو شورای سیاسی انصارالله:

عربستان در تجاوز به یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است/مداخله عربستان در دیگر کشورها باعث افزایش مشکلات آنها می شود

عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به اینکه عربستان سعودی تاکنون هیچ یک از اهداف اعلام شده جنگ یمن را محقق نکرده تأکیدکرد: نباید فریب رسانه های سعودی را که مدعی هستند تجاوز به یمن، مذهبی و منطقه ای است، خورد؛ مسئله اصلی قیام امت اسلامی است.
عربستان در تجاوز به یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است/مداخله عربستان در دیگر کشورها باعث افزایش مشکلات آنها می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "محمد البخیتی" با اشاره به مداخلات بی برنامه عربستان در یمن و احتمال مداخله این کشور در سوریه گفت: عربستان خودش به صحنه مداخلات خارجی تبدیل می شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که متجاوزان سعودی تاکنون از تجاوزات علیه یمن چه نتایجی به دست آورده اند؟گفت: عربستان سعودی تاکنون هیچ یک از اهداف اعلام شده جنگ یمن را تحقق نبخشیده است بلکه برعکس آن اتفاق افتاده است؛ زیرا ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند جنگ را به داخل عربستان سعودی منتقل کنند.

البخیتی ادامه داد: خشم مردم یمن از کشورهای شرکت کننده در این تجاوزات، روز به روز افزایش می یابد و گروه های سیاسی که با متجاوزان همدست شده بودند، نیز در حال از دست دادن محبوبیت و پایگاه مردمی خود در داخل کشور هستند، به این ترتیب عربستان سعودی به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله در پاسخ به این سوال خبرگزاری صدا و سیما، که اوضاع ارتش عربستان سعودی را پس از گذشت این مدت از تجاوز به یمن چگونه ارزیابی می کند؟ گفت: ارتش یمن و کمیته های مردمی در حال نابودسازی پایگاه های نظامی در مرزها هستند و در مرکز قدرت عربستان سعودی پیشروی می کنند، و این در حالی ست که عربستان سعودی نتوانسته است در مناطقی که طرفداران ارتش و کمیته های مردمی در آنجا هستند، پیشروی هایی داشته باشد، بلکه پیشروی آنها در مناطق صحرایی یا مناطقی بوده است که همدستانی در آنجا داشته اند.

وی ادامه داد: این مسئله کفه ارتش یمن و کمیته های مردمی را که در مرکز قدرت دشمن در مرزها پیشروی می کنند، سنگین می کند، به خصوص که منطقه مرزی به منطقه ای نظامی تبدیل شده است دیگر یک خط دفاعی عادی نیست.

البخیتی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت پایگاه مردمی جنبش انصارالله قبل و بعد از تجاوزات سعودی به یمن، گفت: اگر سعودی ها عاقلانه فکر کنند، می بینند که جنبش انصارالله از ابعاد نظامی یا مردمی گسترش یافته است و این امر نتیجه تجاوزات علیه این جنبش است.

وی افزود:جنبش انصارالله تا اوایل سال دو هزار و چهارده، یک قدرت نظامی بود و فقط در صعده حضور داشت و بخش وسیعی از صعده تحت سیطره سلفی ها، القاعده و داعش بود، اما وقتی انصارالله را در صعده محاصره کردند، این جنبش ناچار شد از خود دفاع کند و درگیری ها گسترش پیدا کرد تا جایی که به صنعا هم کشیده شد.

عضو شورای سیاسی انصارالله ادامه داد: آنها از طریق تجاوز به یمن، ملت این کشور را علیه عربستان سعودی و کشورهای متجاوز بسیج می کنند، زیرا مردم یمن اکنون می گویند به جای آن که بر اثر گرسنگی ناشی از محاصره در خانه بمیریم بهتر است، برای مقابله مستقیم با متجاوزان به مرزها برویم؛ در نتیجه این تجاوز به انصارالله هیچ ضربه ای نزده است بلکه به نفع آن تمام شده و خسارت و زیان های این تجاوز فقط متوجه ملت یمن شده و رنج ها و مشکلات اقتصادی مردم را به سبب حملات و بمباران های بی هدف افزایش داده است. 

البخیتی درباره عواملی که در این شرایط تاریخی باعث وحدت مردم یمن شده است، گفت: عربستان سعودی از اختلافات و چند دستگی سیاسی در یمن بین انصارالله و برخی گروه های سیاسی مانند اخوان المسلمین و گروه های دیگر و از مسئله جنوب و رویکرد مردم آنجا که به دنبال جدایی طلبی بودند نیز  بهره برداری کرد، اما این مداخله آشکار و حمله به مردم یمن باعث جبهه گیری مردم برای مقابله با این تجاوزات شد و ادامه تجاوزات نیز باعث کاهش و از بین رفتن طرفداران تجاوز و متجاوزان شد و قدرت مردم به قدرت گروه های سیاسی و در راس آنها انصارالله که با این تجاوزات مقابله می کردند، افزوده شد.
 
البخیتی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تحقق نیافتن هیچ یک از اهداف عربستان سعودی از این تجاوزات، آینده بحران یمن و آینده تجاوزات سعودی را چگونه می بیند؟، گفت: تجاوزات عربستان هیچ گونه مشروعیتی ندارد، بلکه بر عکس این تجاوزات به برنامه های آمریکا و اسرائیل در منطقه کمک می کند، زیرا متجاوزان سعودی، مخالفان اسرائیل در منطقه را هدف قرار می دهند و همانگونه که گفتم تعداد شهروندان یمنی که شاید در ابتدا از مواضع عربستان حمایت می کردند، رو به کاهش گذاشته است و جنوبی ها نیز پی برده اند که مداخله و تجاوز عربستان برای آنها نبوده است زیرا آنچه در جنوب اتفاق افتاد این است که این منطقه تحویل داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) و القاعده شده است.
 
عضو جنبش انصارالله افزود: اکنون جنوبی ها درباره حقیقت تجاوزات عربستان و خطرات آن آگاهی پیدا کرده اند زیرا سعودی ها هیچ برنامه ای ندارند و در نهایت شکست می خورند، ولی انصارالله و همه گروه هایی که با تجاوزات مقابله می کنند از جمله ارتش یمن، آرمان و برنامه ای داریم.
 
وی درباره اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیرو به سوریه و سردرگمی نظامی عربستان و این که آیا واقعا می تواند نیرو به سوریه اعزام کند، گفت: اکنون سیاست های عربستان و مداخلات آن در کشورهای مختلف حتی برای منافع خود این کشور نیز فایده ای ندارد بلکه باعث گرفتار شدن بیشتر آن در مشکلات این کشورها می شود.
 
 البخیتی ادامه داد: به عنوان مثال مداخله عربستان و برخی دیگر از کشورها در سوریه در نهایت باعث ورود طرف های دیگر شد که عربستان نمی خواست آنها به این مسئله ورود کنند که روسیه، حزب الله و ایران از آن جمله هستند؛ اکنون نیز حمایت آنها از گروه های تکفیری در سوریه بازتاب های امنیتی منفی برای کشورهایی داشته است که در سوریه مداخله کردند که از آن جمله می توان به ترکیه، عربستان یا قطر اشاره کرد.
 
عضو جنبش انصار الله خاطرنشان کرد:  ادامه سیاستهای اشتباه عربستان سعودی و مداخله های این کشور در مناطق مختلف بدون آن که برنامه مشخصی داشته باشد، باعث می شود خود این کشور نیز روزی به عرصه مداخله های خارجی تبدیل شود زیرا اکنون القاعده و داعش در سوریه دیگر صرفا درحد هسته نیستند و به یک عصیان و شورش در این کشور تبدیل شده اند و در نهایت ممکن است عربستان نیز ناچار به درخواست کمک خارجی شود و ممکن است برخی کشورها بدون آن که عربستان تمایلی داشته باشد، به سبب احساس خطر برای مرزهای خود به سبب گروه هایی که در عربستان حضور دارند، در این کشور مداخله کنند
 
وی اظهار داشت: مداخله عربستان در یمن باعث گسترش دامنه درگیری ها شده است و درگیری ها اکنون به داخل عربستان کشیده شده است، در نتیجه عربستان سیاست های اشتباهی در پیش گرفته است که با منافع منطقه همسو نیست و در صورتی که همچنان با بهره گیری از امکانات مالی و اقتصادی خود به این سیاست ها ادامه دهد، در نهایت ترکیبی که اکنون وجود دارد نابود می شود و بنایی جدید ایجاد خواهد شد، زیرا طرف هایی که در جهت منافع امت عربی و اسلامی حرکت نمی کنند، در منطقه جایی ندارند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: جنبش انصارالله معتقد است تجاوزی که اکنون علیه ملت یمن صورت می گیرد نتیجه حمایت ملت یمن از مسئله فلسطین است؛  اگر ما در برابر خواست آمریکا و اسرائیل تسلیم شویم، این تجاوزات متوقف خواهد شد؛ همه باید این حقیقت را بدانند و فریب ادعاهای رسانه های سعودی را که مدعی است این مسئله مذهبی و منطقه ای است، نخورند؛ مسئله اصلی قیام امت اسلامی است و به هیچ وجه مذهبی و منطقه ای نیست.
 
 
https://taghribnews.com/vdcba8b5srhb5gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی