تاریخ انتشار۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 291543
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

استکبار ستیزی از اصول اساسی دین اسلام است

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: در دین مبین اسلام، استکبار ستیزی و نفی دشمن از ارکان و اصول مهم آن است.
استکبار ستیزی از اصول اساسی دین اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام نورعلی دیلم» در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت حوزه علمیه عرفانی خواجه نفس، اظهار کرد: آیات متعددی از قرآن کریم در رابطه با مقابله با استکبار و نظام طاغوت اشاره کرده تا مسلمانان با الهام از فرامین الهی در جهت عزت و اقتدار اسلام حرکت کنند.

به گفته وی؛ امروز با توجه به شدت یافتن دشمنی استکبار جهانی با اسلام و مسلمین، ضروری است دنیای اسلام دشمن خودشان را به خوبی بشناسند و برای هر نوع تهدیدی از ناحیه آنان آماده باشند.

رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، تشکیل امت واحده را از اهداف بزرگان شیعه و سنی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: علما، روحانیون و بزرگان مذاهب مختلف اسلامی همگی بر ایجاد حکومتی واحد به رهبری حاکمی عادل اتفاق نظر دارند.

وی، افزود: همگان در هر جایگاهی که قرار دارند باید در جهت بصیرت افزائی افراد جامعه تلاش کنند تا سطح آگاهی و دانش مردم بالا رود.

به گفته وی؛ فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی احیاء شود تا حس مسئولیت پذیری و خیرخواهی افراد جامعه نسبت به همدیگر بیشتر شود.

حجت الاسلام دیلم، دین مبین اسلام را کامل ترین دین آسمانی دانست و گفت: خداوند کریم با ارسال پیامبران و معجزات راه سعادت و خوشبختی را برای انسان ها نشان داده است.

وی، ادامه داد: عقل، پیامبر درونی انسان است و با ایمان به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) که گل سر سبد انبیاء الهی و حجت ظاهری است می تواند هدایت یابد.

علم بزرگترین سرمایه بشریت است

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفان آباد نیز در این مراسم، گفت: انسان با علم که بزرگترین سرمایه برای اوست می تواند راه سعادت دنیوی و اخروی را بدست آورد.

«آخوند عبدالرحمن تنگلی طانا»، افزود: رسول الله (ص) فرموده است: «علم شریعت میراث من و همه انبیاء الهی است».

به گفته وی؛ خداشناسی و درک فلسفه خلقت انسان و موجودات، بهترین نوع علم است که با علوم دینی می توان به آن رسید.

این روحانی برجسته ترکمن، علم را گنج گم گشته انسان ذکر کرد و گفت: انسان مسلمان با علم آموزی علاوه بر کسب منفعت از آن، برای دیگران نیز سود می رساند.

وی، ادامه داد: عالمی که به علمش عمل نکند و دنبال جاه و مقام دنیوی باشد دچار شدیدترین عذاب های پروردگار می شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم 5 نفر از طلاب اهل سنت این حوزه علمیه با انجام مراسم عمامه گذاری، لباس معنوی روحانیت را به تن کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcba8b5frhb9sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی