تاریخ انتشار۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 156444
اندیشمند عربستانی:

مذاهب اسلامی اشتراكات بسیاری دارند/ اختلافات فكری فتنه مذهبی را در پی دارد

استاد حوزه القطیف عربستان با اشاره به مشتركات فراوان موجود بین مذاهب مختلف اسلامی، تاكید كرد: اختلافات فكری فتنه مذهبی را در پی دارد.
مذاهب اسلامی اشتراكات بسیاری دارند/ اختلافات فكری فتنه مذهبی را در پی دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "فوزی السیف" در گفتگو با شبكه الكوت عراق با بیان این كه "اشتراكات"، غالب عقاید مذاهب شیعی و سنی را تشكیل می دهد،‌خاطرنشان كرد: همزیستی و تسامح بین پیروان مذاهب اسلامی و عدم وارد شدن در دام اختلافات فكری كه فتنه مذهبی را در پی خواهد داشت، ضروری است.

این اندیشمند عربستانی با رد عقاید اقلیت و اكثریت در پیروی از مذهبی خاص، تاكید كرد: پيروی اكثریت از مذهبی خاص باعث نمی شود كه اقلیت را خطا كار خطاب كنیم چون حقیقت، بر اساس تعداد و كمیت سامان نیافته بلكه پایبندی به ارزشها و اصول باعث تمایز بین مسلمانان است.

وی افزود: متاسفانه شاهدیم بر اساس همین مسئله، حقوق اقلیتهای مذهبی پایمال می شود و این در حالی است كه حقوق متعلق به همه است و ارتباطی به كمیت و اعتقادات اقلیتها ندارد.

شیخ فوزی السیف در ادمه با اشاره به اعتقاد به محبت به اهل بیت(ع) نزد همه مسلمانان، گفت: اختصاص ولایت به اهل بیت(ع) تنها به شیعیان درست نیست بلكه این مسئله مورد اجماع همه مسلمانان است و از فطرتی سلیم نشئت می گیرد.
https://taghribnews.com/vdcba0b8arhbsap.uiur.html
مرجع : راصد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی