تاریخ انتشار۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 256047

بر افراشته شدن پرچم سوریه در شهرک کفرالعوامید/سازمان ملل: هزاران تن به شرق حلب بازگشته‌اند

ساکنان شهرک کفرالعوامید در وادی بردی، پرچم سوریه را پس از خروج تروریست های النصره در این شهرک برافراشتند.
بر افراشته شدن پرچم سوریه در شهرک کفرالعوامید/سازمان ملل: هزاران تن به شرق حلب بازگشته‌اند
به گزارش رسانه های سوری، ساکنان این منطقه از ارتش سوریه خواستند که درگیری با تروریست ها را به داخل شهرک نکشاند؛ درگیری هایی میان گروه های زیر مجموعه ارتش آزاد و گروه تروریستی النصره به دلیل اصرار النصره بر درگیری با ارتش سوریه، در این منطقه در جریان است.
 
از نخستین دقایق بامداد جمعه 10 دی ماه، آتش بسی فراگیر در سراسر سوریه اجرا شده و بسیاری از گروه های مسلح آن را پذیرفته اند؛ این آتش بس که تاکنون بارها از سوی گروه های مسلح نقض شده است، شامل گروه تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود و مبارزه با آن ها ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه، یک مسئول برجسته سازمان ملل گفت که با وجود سرمای شدید و تخریب‌ها، هزاران تن در حال بازگشت به منطقه شرق حلب هستند.

"ساجد مالک" نماینده کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل گفت که حدود ۲۲۰۰ خانواده به محله مسکونی هنانو بازگشته‌اند؛ وی افزود: مردم به شرق حلب می‌آیند تا مغازه‌ها و خانه‌هایشان را ببینند و اینکه ببینند آیا ساختمانی وجود دارد یا نه.

مالک ادامه داد، سازمان ملل به مردم برای آغاز زندگی‌شان در یک اتاق کمک می‌کند و به آنها مایحتاج زندگی نظیر فرش، کیسه‌ خواب و پوشش‌های پلاستیکی برای بستن منفذهای خراب شده می‌دهد.

این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد، بازسازی زمان زیادی طول خواهد کشید اما اولویت فوری این است که مردم در مکانی گرم بمانند و غذا داشته باشند؛ وی گفت: مطب‌های غیرثابتی هستند که به بیش از ۱۰ هزار کودک واکسن فلج اطفال می‌زنند؛ هزاران کودک نتوانسته‌اند تحصیل کنند، نیاز دارند که به نظام آموزشی بپیوندند.

ساجد مالک گفت: تخریبی که در شهر حلب سوریه رخ داده فراتر از حد تصور است و همچنان در این شهر حدود ۱.۵ میلیون نفر هستند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها از آوارگان هستند.

وی گفت: فقط حدود ۱.۱ میلیون تن در این شهر از آب شرب برخوردارند و پس از آتش بس اخیر، حدود ۱۰۶ نفر از کارمندان سازمان ملل برای دادن کمک های انسانی ضروری به کسانی که بازگشته‌اند، امکان ورود و خروج از شرق حلب را دارند.

ساجد مالک اظهارداشت: طی ماموریت‌های انسانی‌اش در سومالی یا افغانستان تخریبی به میزان تخریب صورت گرفته در حلب ندیده بود.
 
https://taghribnews.com/vdcba0b5zrhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی