تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 248398

حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به مقر جمعیت الوفاق

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به مقر های جمعیت الوفاق، حمله و اموال آن را مصادره کردند.
حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به مقر جمعیت الوفاق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه العالم، اقدامات سرکوبگرانه در بحرین علیه مردم این کشور ادامه دارد که آخرین مورد آن حمله به مقر جمعیت الوفاق مخالف نظام و مصادره محتویات آن است. بعد از یک سری عملیات علیه جمعیت الوفاق و تصمیم انحلال آن و زندانی کردن دبیرکل آن و شماری از رهبران آن، هشدارهایی درباره پیامد ادامه اقدامات مقامات بحرین علیه مردم این کشور مطرح می شود. این در حالی است که بحرینی ها تصمیم گرفته اند به اعتراضات خود برای درخواست اجرای عدالت ادامه دهند.   

شبکه العالم در گزارشی گفت نیروهای نظام بحرین با وحشیگری و برای ضربه زدن به اعتراضات، بدون هشدار قبلی به همه مقرهای جمعیت اسلامی الوفاق در بحرین حمله و محتویات آن را مصادره کردند. این اقدام دلیل دیگری بر ادامه سرکوب آزادی ها در بحرین به شمار می رود. نیروهای امنیتی به مقر این جمعیت در منطقه البلاد القدیم در حومه منامه پایتخت بحرین و منطقه المالکیه حمله کردند. این تصمیم رسمی بحرین بعد از آن اتخاذ شد که دادگاه استیناف بیست و دوم سپتامبر گذشته با صدور حکمی، حکم دادگاه مدنی را درباره بستن مقرهای جمعیت الوفاق تایید کرد. پیش از این نیز حکم دیگری برای انحلال این جمعیت صادر شده بود. ناظران معتقدند این اقدام بحران سیاسی را که ادامه دارد پیچیده می کند.

در ادامه گزارش آمده است در چارچوب سیاست ظالمانه آل خلیفه علیه مردم بحرین، ناظران معتقدند این تصمیم مقامات بحرین چند ساعت بعد از آن اتخاذ شد که شیخ علی الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیلی را بعد از تلاش های اخیر مقامات بحرین که آخرین آن موافقت با سفر هیات ورزشی اسرائیلی به بحرین بود، رد کرد.

در ادامه تصمیمات سرکوبگرانه نظام بحرین، جمعیت وعد یادداشتی از وزارت کشور دریافت کرد که در آن آمده است این جمعیت قانون جمعیت ها را نقض کرده است. براساس این قانون، شرکت در مراسم عاشورا تخلف است. در همین رابطه روحانیون بحرین از نظام این کشور خواستند عملیات ظلم و ستم طایفه ای را متوقف و بازداشت شدگان را آزاد کند. روحانیون بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کردند آغاز گفتگو برای دستیابی به راه حل سیاسی، کشور را از تنش بیشتر دور می کند.

 العالم افزود مقامات بحرین از حدود چهار ماه پیش به محاصره شدید منطقه الدراز به علت تحصن نامحدود ادامه می دهند. در این منطقه بیش از سی هزار نفر سکونت دارند. مردم بحرین به تحصن در مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم در این منطقه واقع در غرب منامه ادامه می دهند. هزاران نفر از بحرینی ها در اعتراض به تصمیم مقامات بحرین به لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در مقابل خانه این مرجع دینی تجمع کرده اند. 
https://taghribnews.com/vdcb9wb5wrhbafp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی