تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 288493
عضو فراکسیون تقریب مجلس در گفتگو با خبرگزاری تقریب:

مجمع تقریب به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی کشور برای بهبود روابط مذهبی در جهان اسلام عمل می کند/ جمهوری اسلامی به دنبال وحدت اسلامی است

تنا – مجلس شورای اسلامی
عضو فراکسیون تقریب مجلس تصریح کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این ظرفیت را به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی کشور دارد که برای بهبود روابط مذهبی در جهان اسلام عمل کند که در دیپلماسی رسمی ما اثرگذار باشد.
مجمع تقریب به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی کشور برای بهبود روابط مذهبی در جهان اسلام عمل می کند/ جمهوری اسلامی به دنبال وحدت اسلامی است
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب  اظهار داشت: یکی از مشکلات خاورمیانه، اختلافات مذهبی است. اختلافات مذهبی نه بین مردم، مذاهب و فِرق؛ بلکه به عنوان دستاویزی است که گروه‌های مختلف را در جهان اسلام و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: وحدت بین کشورهای اسلامی می‌تواند بخشی از این تنش و چالش را در جهان اسلام کاهش داده و به سمت آرامش ببرد.
 
عضو فراکسیون تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: دنیای امروز دنیایی نیست که بتوانیم رفتارهای دوگانه در پیش بگیریم. نمی‌توانیم در سوریه، عراق و یمن مواضع متفاوت داشته باشیم. باید بپذیریم در جهان اسلام دموکراسی را ایجاد کرده و عدالت را بین گروه‌های مختلف ایجاد کنیم.
 
وی با اشاره به برخی انتقادات در جهان اسلام نسبت به عملکرد ایران گفت: امروز برخی کشورهای جهان اسلام معتقدند ایران سیاست دوگانه‌ای را در جهان اسلام در پیش گرفته است. ما باید به این ابهام پاسخ دهیم. دیپلماسی وحدت ما باید این توانایی را داشته باشد که به این ابهام پاسخ دهد و نشان دهیم جمهوری اسلامی به دنبال وحدت در جهان اسلام است.
 
جلیل رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این ظرفیت را به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی کشور دارد که برای بهبود روابط مذهبی در جهان اسلام عمل کند که در دیپلماسی رسمی ما اثرگذار باشد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb9wb5frhbwap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی