تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 248893
رئیس کلیسای کلدانی عراق:

امیدواریم آزادسازی موصل نقطه عطفی برای کل عراق باشد

رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: امیدواریم که عملیات آزادسازی موصل و بیرون راندن داعش از این استان، نقطه عطفی برای موصل و کل عراق باشد.
امیدواریم آزادسازی موصل نقطه عطفی برای کل عراق باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پدر "رافائل ساکو" رئیس کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه با صدور پیامی به مناسبت عملیات آزادسازی موصل اظهار امیدواری کرد که آزادسازی موصل و بیرون راندن تروریست های داعش، سرآغاز تحولی برای موصل و تمام عراق باشد.
 
وی در این پیام خاطرنشان کرد: موصل عزیز و عراق پیش از آنکه توسط داعش اشغال شود محل زندگی نژادها، ادیان، فرهنگ ها، لهجه ها و لباس های مختلف بود و ساکنان این شهر در کنار هم طرحی زیبا را رقم زده بودند که البته اکثریت آنها هم عرب های اهل سنت بودند، اما کردها، ترکمن ها، شیعیان، مسیحی ها، ایزدی ها و صابئی ها نیز همه از ظلم داعش رنج های بسیاری را تحمل کردند و ما امیدواریم که این تنوع تمدنی گذشته از بین نرود؛ از این رو همه باید از نیروهای مسلح حمایت کنیم.
 
پدر ساکو افزود: امیدواریم که عملیات آزادسازی موصل و مناطق مختلف استان نینوا و بیرون راندن داعش از این استان نقطه عطفی برای موصل و تمام عراق باشد و پس از این عملیات نظامی شاهد حرکت عمومی به سوی منافع ملی و نقاط مشترک و برقراری ثبات و امنیت باشیم و کسی به فکر تحمیل نظر خود و جمع کردن غنائم نباشد.
 
وی در انتهای این پیام تأکید کرد: بزرگان، حکما و نخبگان فکری، اجتماعی، سیاسی و دینی موصل و نینوا نیز باید به طور جدی و مسئولانه درباره آینده این استان و مرحله پس از داعش بیندیشند و با دولت محلی و مرکزی برای برقراری امنیت و ثبات و بازسازی منطقه تعامل کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcb9wb5frhbawp.uiur.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی