تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 150198
عالم اهل سنت گنبد كاووس:

اختلافات مذاهب موجب سوء‌استفاده دشمنان است

امام جماعت یكی از مساجد اهل سنت گنبد كاووس در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب تأكید كرد: اختلافات میان شیعه و سنی موجب سوء‌استفاده دشمنان می‌گردد.
اختلافات مذاهب موجب سوء‌استفاده دشمنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عبدالعزیز آخوندی" در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، در پاسخ به این سؤال كه "اهل سنت در پیشبرد اهداف تقریب و وحدت چه عملكردهایی داشته‌اند؟" خاطرنشان كرد: تقریب مذاهب سخن جدیدی نیست، این سخنی است كه از خداوند منان به ما سفارش شده است. خداوند فرموده است:‌ "واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا" پس اختلاف بین مذاهب نباید سبب توهین و اهانت به یكدیگر شود. اینكه هركس یك مجتهدی را مرجع تقلید خود قرار می دهد نباید باعث كینه و اختلاف و كدورت شود زیرا همه اینها هدفشان خدا است و خداوند به وحدت دعوت كرده است. از پیامبر اكرم(ص) ‌نیز حدیثی نقل شده كه فرموده‌اند: "لاترجعوا بعدی كفاراً ..." بعد از وفات من با همدیگر دشمنی و اختلاف نكنید.

وی تأكید كرد:‌ یكی از مهمترین مسائلی كه موجب شده دشمنان سوء‌استفاده كنند، همین اختلاف‌های میان شیعه و سنی است. حفظ وحدت یكی از سفارشات اكید پیامبر اكرم(ص) است كه ما باید آن را الگو قرار داده و سفارش بسیار مهم عقیدتی،‌ مذهبی، دینی و قرآنی بدانیم تا هم در این دنیا و هم در آخرت موفق باشیم و در پیشگاه خداوند متعال به درجات عالیه برسیم.

آخوندی درباره نقش علما در حفظ و نگهداری بیداری اسلامی و جلوگیری از اختلافات مذهبی خاطرنشان كرد: ما خوشحالیم كه رهبر روشنفكری داریم. ما در دیداری كه با ایشان داشتیم در این زمینه فرمودند: كسانی كه می خواهند بین مذاهب اختلاف ایجاد كنند و از آب گِل آلود ماهی بگیرند، كورخوانده‌اند و بدانند كه هیچ‌گاه با ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی نمی توانند سودی ببرند. در آغاز انقلاب نیز امام (ره) فرمودند همه مردم در مذهب خود آزاد اند و هركس علیه اهل تشیع یا علیه یكی از فرق اسلامی سخنی بگوید نه شیعه است نه سنی. ما نیز این سخنان را به عنوان مستندات خود قرار می دهیم و پیرو خط رهبری هستیم و از فرمایشات امام (ره) نیز تبعیت می كنیم.

امام جماعت مسجد اهل سنت گنبد كاووس با محکوم  کردن اهانت‌  به پیامبر اسلام (ص)‌ و صحابه گرامی ایشان گفت: توهین به پیامبر اكرم(ص) و صحابه گرانقدر ایشان توهین به اسلام است و دل هر انسان مسلمانی را رنجور می‌كند.

وی با ابراز تأسف از اینكه برخی افراد برای اثبات عقاید واهی خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند،‌ تأكید كرد: ما شدیداً اینگونه اعمال و این اهانت‌ها را محكوم می‌كنیم.
https://taghribnews.com/vdcb9gb8wrhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی