تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 210290

ادعای داعش در مورد سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا

گروهک تروریستی داعش شاخه مصر مدعی شد که هواپیمای مسافربری روسیه را در صحرای سینا هدف قرار داده و ساقط کرده است.
ادعای داعش در مورد سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروهک تروریستی "ولایت سینا" که شاخه ای از داعش در مصر است، با انتشار فیلمی مدعی شد که علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه نقص فنی نبوده است بلکه این گروهک هواپیما را هدف حمله خود قرار داده و ساقط کرده است.
 
این گروهک تروریستی  همچنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای مسافربری روسیه را در واکنش به حمله جنگنده های روسیه به مواضع داعش در سوریه هدف قرار داده است.
 
این درحالی است که سفارت روسیه در مصر پیش از این اعلام کرده بود دلیل سقوط هواپیما نقص فنی بوده است.
 
مقامات مصری نیز با تکذیب ادعای داعش تأکید کردند که این هواپیما در ارتفاع 30 هزار پا درحال پرواز بود به همین دلیل هدف قرار دادن هواپیما در چنین ارتفاعی بعید است.
 
مقامات امنیتی مصر اعلام کردند، بیانیه منسوب به داعش با هدف ضربه زدن به صنعت گردشگری مصر منتشر شده است.
 
وزیر حمل و نقل روسیه نیز ادعای داعش در مورد ساقط کردن هواپیما را رد کرد و اخبار منتشر شده درباره حمله به هواپیما را ناصحیح دانست.

این هواپیما با ۲۱۴ مسافر روس تبار و ۳ اوکراینی در صحرای سینا سقوط کرد. از ۲۱۷ مسافر، ۱۳۸ نفر زن، ۶۲ مرد و ۱۷ کودک بودند که همگی کشته شده اند. همچنین ۷ نفر نیز از کارکنان کادر پروازی هواپیما بودند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیام تسلیتی به خانواده قربانیان این حادثه، روز اول نوامبر را عزای عمومی اعلام کرد
 
https://taghribnews.com/vdcb9gb5grhb85p.uiur.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی