تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 203496
آیت الله آملی لاریجانی:

مسوولان امریکا برای قوه قضاییه ایران نسخه نپیچند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مسوولان آمریکا از آن سوی دنیا برای قوه قضاییه ایران نسخه بپیچند، گفت: دولتمردان آمریکا جوسازی بیخودی و فضا را غبارآلود و آلوده نکنند.
مسوولان امریکا برای قوه قضاییه ایران نسخه نپیچند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی با تبریک هفته دولت به رییس جمهور، اعضای هیئت دولت و همه مسئولان اجرایی کشور، تقدیر از فعالیتهای انجام شده از سوی دولت در حوزه­ های مختلف و با آرزوی توفیق بیشتر دولت در خدمت رسانی به مردم، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد.
 
رییس قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت استفاده از تمام ظرفیت ها برای تقویت امور فرهنگی و لزوم توجه تمام دلسوزان کشور به بهبود رویه­ های فرهنگی، به وظیفه قانونی دولت در بکارگیری تمام امکانات برای نیل به اهداف فرهنگی کشور منطبق با اصول و مبانی اسلامی و به استناد اصل دوم و سوم قانون اساسی تاکید کرد و افزود: مسئله فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی برخلاف دیدگاههای مارکسیستی و سکولار مسئله زیربنایی است که براساس مبانی و ارزشهای اسلامی، اصول دوم و سوم قانون اساسی و تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باید همواره آن را مدنظر قرار داد.
 
آیت الله آملی لاریجانی به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد رسیدگی به پرونده های قضایی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برحسب روال و وظیفه قانونی خود و در کمال خونسردی و متانت پرونده های قضایی از جمله پرونده های متهمان به جاسوسی آمریکایی را رسیدگی می کند و نیازی ندارد به اینکه مسئولان آمریکا برایش نسخه بپیچند. آنها ادعا کرده اند که رسیدگی به پرونده های متهمان مذکور ناعادلانه است و اتهامات آنان واهی است.
 
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر عدالت را بخواهیم بر مبنای قاموس دولت آمریکا معنا کنیم که از دولت غاصب صهیونیستی حمایت می کند که ابایی از کشتن کودکان بی گناه ندارد و یا به حمایت از عربستان در حمله به یمن بر می خیزد؛ در این صورت البته کار ما و رسیدگی ما به پرونده متهم به جاسوسی ناعادلانه است.
 
آیت الله آملی لاریجانی افزود: دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل خواهد کرد هر چند دستگاه های دیگر از جمله شورای عالی امنیت ملی و مواردی چون عفو مقام معظم رهبری نیز مراحلی کاملا قانونی است و اگر تشخیصی مبنی بر مصالح امنیت ملی مطرح شود بحث دیگری است و توصیه ما به مقامات آمریکایی این است که جو سازی بیهوده نکنند.
 
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، راجع به تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای مناصب قضایی و اداری و نحوه اجرایی ساختن این امر صورت گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcb9fb50rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی