تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 164698
دکتر روحانی در دیدار با علما و روحانیون:

با اتحاد و ایستادگی می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم

رئیس جمهور گفت: روحیه ایستادگی و مقاومت مردم غزه به این معنا است که در سایه فرهنگ اسلامی، با اتحاد و ایستادگی می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.
با اتحاد و ایستادگی می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین "حسن روحانی" شامگاه شنبه در دیدار با علما و روحانیون،با اشاره به حوادث 20 روز اخیر غزه اظهار داشت: من معتقدم یکی از دلایل ایستادگی مردم فلسطین و غزه در برابر این جنایت های رژیم صهیونیستی، انقلاب اسلامی ایران و نفس های گرم امام راحل (ره) و هدایت های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: در مدت ۲۰ روزی که به طور مدام بر سر مردم غزه آتش ریخته شد، برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، تل آویو زیر ضربات موشک مردم مسلمان غزه قرار گرفت؛ فرودگاه بن گورن تعطیل و پرواز هواپیماها لغو شد و برای اولین بار بیش از 4 میلیون جمعیت اسرائیل به پناهگاههای زیر زمینی رفتند تا بتوانند از موشک های مقاومت در امان بمانند.

دکتر روحانی تأکید کرد: براساس اطلاعات و اخبار، مردم غزه با وجود شهادت بیش از یک هزار تن و مجروح شدن هفت هزار تن، از لحاظ روحیه با روز اول هیچ تفاوتی نکرده اند و روحیه ایستادگی و مقاومت مردم غزه به این معنا است که در سایه فرهنگ اسلامی، با اتحاد و ایستادگی می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه روحانیت معظم و علمایی که در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بار سنگین و سخت‌تری را بر دوش دارند، گفت: اگر پیش از انقلاب، تبلیغ دین و حل معضلات مردم به عنوان دو رسالت سنگین روحانیت محسوب می‌شد، امروز اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت به عنوان بار سنگین و بزرگی است که بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در رأس دستگاه اجرایی حکومت اسلامی ایران ، یک فرد روحانی یا یک غیر روحانی باشد فرقی ندارد، از نگاه مردم بار مسئولیت این حکومت بر دوش روحانیت است.

دکتر روحانی اضافه کرد: در راس نظام اسلامی ایران، ولایت فقیه به عنوان بالاترین مقام قرار دارد و همه قوانین این کشور با تایید شورای نگهبان تصویب و اجرایی می شوند و نیز همه انتخابات با نظارت این شورا برگزار می شوند، بنابراین بار رسالت اداره کشور بر دوش روحانیت است و همه باید دست به دست هم دهیم، تا از معضلات و مشکلات موجود عبور کنیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که در این ۱۱ ماه گذشته مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش داشتم صراحتاً اعلام می‌کنم که طبق نظر سنجی‌ها، امید به زندگی بین مردم نه تنها کم نشده بلکه بیشتر شده است.

در ابتدای این مراسم جمعی از علما و روحانیون در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

"آیت‌الله مقتدایی" عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ با تقدیر از ارتباط رییس جمهوری با علما و روحانیت، شکرگزاری از نعمت، امنیت و آرامش در کشور را متذکر شد و گفت: امنیت موجود در کشور از برکت نظام جمهوری اسلامی است و امروز نظام ما به فضل الهی در جهان می‌درخشد و در قلوب مردم جهان جای دارد. همه باید توجه داشته باشیم که جمهوری اسلامی ایران به واسطه اسلامیت، این جایگاه والا را در جهان پیدا کرده است.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: امروز وظیفه ما این است که اسلامیت نظام راحفظ کرده و از آن صیانت کنیم واستوانه‌های علمی نگهدارنده این اسلامیت ، علما هستند .حمایت از روحانیت و حفظ جایگاه آنان، اسلامیت و معنویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین می‌کند.

وی افزود: دکتر روحانی انصافاً و به تمام معنا روحانی است و در بین روسای جمهوری که داشتیم ایشان ارتباط بیشتر و برجسته ای با علما و روحانیت داشته‌اند و پس از انتخابشان شادی فوق‌العاده‌ای در حوزه‌ها به چشم می‌خورد. حتی مراجع بزرگوار از آن اظهار خرسندی می‌کردند و می‌فرمودند که موضع‌گیری‌های ایشان مناسب بوده و ما آن را تایید می‌کنیم و این انتظار را داریم که ارتباط شان را با مراجع و حوزه‌ها حفظ و تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: همه ائمه جمعه به تبعیت از مقام معظم رهبری از دولت حمایت می کنند، البته نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه از سرفصل های سیاست های ائمه جمعه است.

وی افزود: از عمق جان امیدواریم که دولت آقای روحانی موفق باشد چرا که آن را موفقیت نظام می دانیم و از آنجا که رییس دولت تربیت شده حوزه است موفقیت این دولت به نوعی تقویت روحانیت نیز محسوب می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی توجه به موضوع فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: از رییس جمهور محترم تقاضا داریم به اصحاب فرهنگ در دولت توصیه کنند که به مواضع و تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ، توجه داشته باشند و از دولت انتظار داریم که وارد حاشیه سازی های برخی رسانه ها نشوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فیرحی عضو مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: پیشنهاد دارم همچنان که ریاست جمهوری در تمام حوزه‌های تخصصی شورای اختصاصی دارند، به موازات آن شورایی تخصصی و همه جانبه مربوط به شورای مشاوران مذهبی داشته باشد که بتواند موضوعات مذهبی را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. اگر چنین شورای شکل بگیرد، به نظر می‌رسد امکان به روز کردن دیدگاه‌ها در این زمینه بیشتر خواهد بود و رییس جمهوری در موضع‌گیری‌های خود تنها نخواهد بود.

لازم به ذکر است ، علما و روحانیون بعد از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نماز مغرب و عشا را به امامت رییس جمهوری اقامه کردند.
https://taghribnews.com/vdcb9ab8wrhb00p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی