تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 239596
با همكاري ايران؛

عراق دانشگاه مذاهب اسلامی تأسيس مي‌كند

وزارت آموزش عالي عراق همراه با برخي از نهادهاي ديني و آموزشي اين كشور و با همكاري ايران و استفاده از تجارب ارزنده كشورمان، دانشگاه مذاهب اسلامی تأسيس مي‌كند.
عراق دانشگاه مذاهب اسلامی تأسيس مي‌كند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی سفر چند ماه پيش آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به کشور عراق و دیدارهای وي با برخی از مسئولین این کشور در خصوص همکاری‌های دینی و تقریبی و تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی عراق که مورد موافقت نخست‌وزیر، وزیر آموزش عالی، رؤسای دیوان‌هاي وقف شیعه و سنی و برخی دیگر از مسئولین عراقی قرار گرفت، جلسه هماهنگي تأسيس اين دانشگاه در بغداد برگزار شد.
 
در اين جلسه كه با حضور برخي مسئولين عراقي از جمله شیخ علی الخطیب، قائم‌مقام دیوان وقف شیعه، محسن فریجی، مشاور وزیر آموزش عالی عراق، محمد طریحی، رییس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه مستنصریه و حسینی، مشاور اقتصادی وزیر آموزش عالی عراق در رایزنی فرهنگی ایران در عراق برگزار شد، شیخ علی الخطیب، قائم‌مقام دیوان وقف شیعه عراق با تأكيد بر اينكه تلاش مجموعه علمي و فرهنگي عراق تداوم خط اهل بيت (ع) است، گفت: می‌دانیم كه ایران در زمینه آموزش علوم مذهب اسلامي، تجارب زیادی دارد و باید از این تجارب استفاده شود و در خصوص تأسیس این دانشگاه تلاش کنیم.
 
طریحی، رییس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه مستنصریه نیز عنوان کرد: باید هیأت مؤسسی را برای تأسیس این دانشگاه معین و درباره راه‌اندازي آن بر اساس یک برنامه جامع اقدام کنیم. باید دانشگاهی راه‌اندازی شود تا تمامی ادیان در آن تدریس شود.
 
فریجی، مشاور وزیرآموزش عالی عراق نیز گفت: ایجاد این دانشگاه برای وزارت تعلیم و عالی عراق اهمیت دارد و ما نیز به دنبال تأسیس و راه‌اندازی آن هستیم.
 
در ادامه این جلسه حجت‌السلام اباذری، رايزن فرهنگي ايران در عراق با بيان سخناني اظهار كرد: با همکاری دو کشور در زمینه‌های علمی و آموزشی، امروز تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران در حال تحصیل هستند و این نشان از تلاش ایران برای بالابردن سطح علمی جوانان عراقی دارد.
 
وی افزود: در ایران چهار مرکز آموزشی در خصوص ادیان و مذاهب وجود دارد و ما آمادگی داریم تا تجارب خود را برای تاسیس دانشگاه مذاهب در اختیار کشور دوست و همسایه عراق قرار دهیم.
 
در ادامه برگزاري اين جلسه تشکیل هیأت مؤسسين دانشگاه، دولتی بودن این دانشگاه و اداره آن زیر نظر وزارت آموزش عالی عراق، تنظيم اساسنامه برای تأسیس این دانشگاه، تعيين مكان جغرافيايي برای تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی عراق، بازديد شورای حاضر در جلسه از دانشگاه‌های ادیان و مذاهب اسلامی ایران و بررسي کلیه متون و منابع درسی دانشگاه‌ ادیان و مذاهب عراق در ایران، مورد توافق اعضاي حاضر در نشست قرار گرفت.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcb99b50rhbfsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی