تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : 261492
با حضور دبیرکل مجمع تقریب برگزار شد؛

مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی

مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی عصر امروز سه شنبه با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن شهید ماموستای این دانشگاه برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه مذاهب در سطح جهان اسلام، تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی باید زمینه تمدن نوین اسلامی را طراحی کند.
 
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاهی معمولی نیست بلکه یک پروژه عظیم در سطح نظام است و نظام باید از این پروژه عظیم حمایت کند.
 
دبیرکل مجمع تقریب در ادامه گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه به مقدورات خود نباید از دانشگاههایی چون جامعه المصطفی که از افتخارات جمهوری اسلامی است عقب بماند؛ باید خیز مناسبی برداشته شود تا دانشگاه در عیار بالایی قرار گیرد و بتواند در سطح داخلی و جهانی گسترش پیدا کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: مسلمانان با توجه به جمعیت و موقعیت و نیروی انسانی موجود می توانند در آینده بشری تاثیرگذار باشند و به جای این که به مسائل بی اهمیت مشغول باشند برای 100سال آینده برنامه ریزی داشته باشند.
 
وی با اشاره به رسالت دانشگاهیان، علما و اندیشمندان در این راستا، تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه به امکانات خود اعم از اساتید و دانشجویان باید بهترین مسیر را برای رسیدن به امت واحده بپیماید.
 
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کرد:این دانشگاه با این انگیزه شکل گرفت تا فرهنگ سازی امت واحده را تقویت کند و این نیاز اصلی جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در سخنانی در این مراسم با تقدیر از کمک های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دانشگاه، تاکید کرد:دانشگاه مذاهب اسلامی یک مقوله اساسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در شرایط کنونی است.
 
وی افزود: بازخوانی مکرر و مجدد این دانشگاه یکی از ضرورتهایی است که باید در دستور کار مطالعاتی و برنامه ای قرار گیرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در ادامه با اشاره به پیشینه این دانشگاه گفت: این دانشگاه ابتدا از درون اندیشه ناب مقام معظم رهبری برخاست و مرحوم واعظ زاده نقش مهمی در پرورش این اندیشه داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز با اشاره به خصیصه های برجسته دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: وجهه مشترک دینی و آکادمیک از ویژگیهای برجسته این دانشگاه است.
 
وی افزود: این دو وجهه، دانشگاه مذاهب اسلامی را نسبت به دیگر دانشگاهها متمایز می سازد؛ در واقع این دانشگاه هم از جهتی به حوزه ارتباط دارد و از جهتی دیگر به مراکز دانشگاهی و آکادمیک.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که در بحث متون درسی برنامه ویژه ای داریم، گفت: تشکیل کمیته ای تحت عنوان تالیف و تدوین کتب درسی در دستور کار است؛ دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند یک نظریه پرداز مهم برای مجمع تقریب باشد و نمی تواند جدا از این مجمع فعالیت کند و آیت الله اراکی با توجه به سوابق درخشان دانشگاهی و حوزوی می توانند کمک شایانی بکنند.
 
دکتر گلرو معاون اجرایی مجمع تقریب نیز در سخنانی در این مراسم تاکید کرد: امیدواریم روند تغییرات و اصلاحات در مجمع تقریب در دانشگاه نیز انجام شود و تغییرات جدید باعث اصلاح و تغییر در وضعیت فعلی دانشگاه شود.
 
وی افزود: در سالهای اخیر با مدیریت خوب آیت الله اراکی موج تغییرو اصلاح را که لازمه عصر جدید جهان اسلام است در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شروع شده است و این روند را در دانشگاه نیز شاهد خواهیم بود.
 
https://taghribnews.com/vdcb98b55rhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی