تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 172194

پیام تجمع العلماء المسلمین لبنان به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری

تنا – بیروت
تجمع العلماء المسلمین لبنان در پیامی با اشاره به فرارسیدن سال جدید هجری قمری، نسبت به خطراتی كه امت اسلامی و دین اسلام را تهدید می كند، هشدار داد.
پیام تجمع العلماء المسلمین لبنان به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پیام تجمع العلماء المسلمین تاكید شده است: این خطر در مرحله ای است كه تنها منحصر به شخص و یا گروهها نیست بلكه دین و آموزه های آن را نیز تهدید می كند لذا بر ما واجب است كه امت اسلامی را نسبت به این خطر آگاه سازیم.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به آیه " وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ" در مورد پیامبر گرامی اسلام(ص)، دین ما، دین رحمت و احسان و دعوت به خیر و مكارم اخلاقی است لذا نمودهایی كه برخی افراد در تضاد با آن مطرح می كنند نمایانگر عدم ارتباط آنها با دین اسلام است.

این پیام می افزاید:دشمن اصلی این امت بی شك رژیم صهیونیستی است و در آیه"لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَكُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یسْتَكْبِرُونَبه". به خوبی به اثبات می رسد.

تجمع العلماء المسلمین در ادامه با رد هرگونه تعصب دینی و مذهبی، تاكید می كند: موضع ما در قبال سایر ادیان بر اساس مبانی انسانی است و تعصب دینی در دیدگاه ما جایی ندارد؛ مسیحیان جزئی مهم از كشورماهستند و از زمان رسول الله(ص) تا كنون در تحولات كشور نقش آفرین بوده اند.

در ادامه این پیام می خوانیم: تنوع دینی و مذهبی، نعمت بزرگی برای كشور ماست و سالهای طولانی در كنار برادران خود از سایر ادیان با مودت و محبت زندگی كرده ایم؛ این تنوع به خودی خود خطری برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود لذا از زمان تاسیس این رژیم برای نهادینه كردن فتنه بین فرزندان این وطن از هیچ كوششی دریغ نكرد.

این پیام می افزاید: همه ما باید به دور از تسویه حسابهای دینی و مذهبی و خودخواهی های حزبی و شخصی برای وحدت ملی و مقابله با توطئه های صهیونیستی تلاش كنیم.
https://taghribnews.com/vdcb95b8arhbz8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی