تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 235013
امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان:

ماه مبارک رمضان از نعمات بزرگ پروردگار است

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس شهرستان گمیشان، گفت: ماه مبارک رمضان از نعمات بزرگ پروردگار است که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطاء شده است.
ماه مبارک رمضان از نعمات بزرگ پروردگار است
«آخوند امان گلدی حنفی» در گفتگو با خبرنگار تقریب،اظهار کرد: مسلمانان باید از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو نمودن اشتباهات، خطاها و گناهان سر زده استفاده نمایند.

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس با یادآوری ارزشمند بودن تمام دقایق این ماه مبارک، تصریح کرد: خوشا به حال آن خواهر و برادر که هر لحظه این ماه پر فیض و پر برکت را غنیمت شمرده و از آن در جهت مغفرت و بخشش گناهانشان استفاده می کنند.

 وی، افزود: حسرت و افسوس به حال آن شخصی که با فرا رسیدن این ماه مبارک هنوز هم از خواب غفلت بیدار نشده و با بی‌تفاوتی و بدون احساس مسئولیت، به گناهان گذشته‌ ادامه داده و از این شانس طلایی بهره ای نبرند.

به گفته وی؛ برای روزه ‌دار دو شادی است که بدان شاد می‌شود، یکی که چون افطار کند، شاد می شود و دیگری که چون پروردگارش را ملاقات کند به روزه‌اش شاد می‌ شود.

آخوند حنفی با اذعان بر فضایل ماه مبارک، ابراز کرد: رمضان ماهی است که اولش رحمت، میانه اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است، کسی که بر زیر دستش در آن روز آسانی می کند، خدایش می آمرزد و از آتش دوزخ آزادش می سازد.

وی، ادامه داد: رمضان ماه صبر و ثواب صبر بهشت است، روزه نیمی از صبر است و به همین دلیل مومن به آمدن ماه رمضان خوش می‌شود و سینه‌اش گشاده می‌ شود.

به گفته وی؛ کسی که برای انجام کار نیکی تقرب جوید مانند آن است که فریضه را در ماه دیگری اداء نموده باشد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به حدیث نبوی، اظهار کرد: خداوند عزوجل فرمود: محبوب ترین بندگان نزدم کسی است که در افطار بیش از همه شتاب می کند.

وی، افزود: کسی که روزه داری را افطار می کند گناهانش بخشیده و از آتش دوزخ دور می شود و به اندازه اجر روزه دار به وی داده می شود بدون اینکه از ثواب روزه دار کاسته شود.

به گفته وی؛ شب قدر از هزاران ماه بهتر است و کسی که از خیر و برکت آن محروم شود، در حقیقت کاملا محروم شده است.

آخوند حنفی خاطر نشان کرد: کسیکه یک روز از رمضان را عمدا روزه نگیرد اگر تمام عمر خویش را نیز روزه قضایی بگیرد آنرا نمی تواند جبران نماید.

وی، ادامه داد: خداوند روزه ماه رمضان را واجب و قیام شب هایش را مستحب کرده و روزی مومن را در آن ماه افزایش می دهد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcb8sb5frhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی