تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 235211
ظریف:

طرحهای ایران برای توسعه افغانستان، زمینه ساز بازگشت داوطلبانه افغانها/ فلیپوگراندی: ازحجم اقدامات انجام شده متحیر شدم

وزیر خارجه ایران در دیدار با کمیسر عالی سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امکانات خوبی دراختیار پناهندگان قرار داده گفت: ایران بیش از سه دهه است که میزبان پناهندگان بوده و تلاش کرده است در زمینه‌های بهداشتی و آموزشی اقدامات بسیار زیادی انجام دهد.
طرحهای ایران برای توسعه افغانستان، زمینه ساز بازگشت داوطلبانه افغانها/ فلیپوگراندی: ازحجم اقدامات انجام شده متحیر شدم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فیلیپو گراندی" کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) امروز با دکتر "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیرامورخارجه در این دیدار با اشاره به وجود تعداد بسیار زیادی پناهنده در کشورمان به صورت قانونی و غیر قانونی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده که امکانات خوبی در اختیار پناهندگان قرار دهد و در این زمینه در خصوص آموزش پناهندگان بسیار هزینه کرده است.

دکتر ظریف ادامه داد: ایران بیش از سه دهه است که میزبان پناهندگان بوده و تلاش کرده است در زمینه‌های بهداشتی و آموزشی اقدامات بسیاری زیادی انجام دهد، اما متأسفانه مقدار کمک‌های بین‌المللی که دریافت کرده بسیار کم بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکیدکرد: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و کشورهای کمک کننده لازم است، تلاش کنند تا با افزایش طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در داخل کشور افغانستان، زیر ساختهای لازم را برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان فراهم و به پناهندگان کمک کنند تا آنها در جامعه افغانستان جذب شوند.

 وی در این خصوص به این نکته اشاره کرد که سرمایه گذاری‌های انجام شده بسیار کم است و ضروری است کار بیشتری انجام شود.

دکتر ظریف همچنین به تعدادی از پروژه‌های که برای توسعه اقتصادی افغانستان از طرف کشورمان انجام شده است از جمله طرحهای توسعه چابهار، آب آشامیدنی و ... اشاره کرد و گفت: این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال بیشتر در داخل افغانستان خواهد شد که زمینه را برای بازگشت داوطلبانه افغان‌ها فراهم می‌آورد.

"فلیپو گراندی" کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم با تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در خصوص میزبانی پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که در زمینه بهداشت و آموزش پناهندگان بسیار هزینه کرده و از این نظر نمونه است.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به سفر قبلی خود به کشورمان گفت: از حجم اقدامات انجام شده در جمهوری اسلامی ایران برای بهبود وضعیت شرایط زندگی پناهندگان متحیر شدم و اکنون نیز شاهد افزایش بیش از پیش امکانات پناهندگان هستم.

وی ابراز امیدواری کرد که کمکهای بین المللی به پناهندگان داخل ایران افزایش یابد، زیرا مقدار کمک های بین المللی انجام شده نسبت به تعداد پناهندگان در ایران پائین است.
https://taghribnews.com/vdcb8sb58rhbf5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی