تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 190914
آیت الله اراکی در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی:

علما مردم را بیدار نگه می دارند/ تلاش دشمنان برای قطع رابطه جامعه با مرجعیت و علمای راستین

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه علما مردم را بیدار نگه می دارند، اظهار داشت: بزرگترین نقشه و توطئه دشمنان برای نابود کردن انقلاب و جریان بیدارگری که امام(ره) پیشرو آن است، این بود که رابطه جامعه با مرجعیت و علمای راستین را قطع کنند.
علما مردم را بیدار نگه می دارند/ تلاش دشمنان برای قطع رابطه جامعه با مرجعیت و علمای راستین
 به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز چهارشنبه طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهران با بیان اینکه انبیاء الهی پرچمدار زندگی ذکر بوده اند اظهار داشت: در قرآن کریم دو نوع زندگی ذکر شده است یکی زندگی غافلان و دیگری زندگی ذاکران.
 
وی افزود: زندگی غافلان محورش غفلت است یعنی همه کارها و فعالیت ها، نشست و برخواست آنها غافلانه است و در مقابل آنها نیز اهل ذکر قرار دارند که زندگی آنها زندگی ذکر الهی است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه الگوی زندگی ذاکران وجود مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است، اظهار داشت: خداوند متعال وجود مقدس رسول مکرم اسلام را به ذکر تعریف کرده است و در قرآن کریم می فرماید: "رسولی برای شما فرستادیم که عین ذکر و یاد است و  این رسول آمده که به شما زندگی ذکر و یاد اعطا کند".
 
وی با بیان اینکه نماز جمعه عین ذکر است، اظهار داشت: یکی از فلسفه های نماز جمعه پرورش جامعه ذاکر است و بنیانگذار این جامعه ذاکر نیز وجود نبی مکرم اسلام است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 9 سوره جمعه می فرماید: یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چون براى نماز جمعه ندا درداده شد به سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد اگر بدانيد اين براى شما بهتر
است) بنابراین جامعه ذاکر را نمازهای جمعه تربیت می کند زیرا نماز جمعه ذکر خداست.
 
وی افزود: خداوند متعال در وصف کسانی که از این حیات ذکر بهره ای نبرده اند در پایان سوره جمعه می فرماید: وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ ﴿ و چون داد و ستد يا سرگرميى ببينند به سوى آن روى‏آور مى‏شوند و تو را در حالى كه ايستاده‏اى ترك مى‏كنند بگو آنچه نزد خداست از سرگرمى و از داد و ستد بهتر است و خدا بهترين روزى دهندگان است).
 
آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه رسول اکرم(ص) مولد حیات ذکر است، اظهار داشت: امیر المومنین علی(ع) نیز مولد حیات ذکر است زیرا روح امیر المومنین پرورش یافته وجود مقدس نبی مکرم است لذا می توانیم بگوییم او هم عین ذکر است همچنین حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز عین ذکر هستند و یاد آنها یاد خداست.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما دو نوع زندگی داریم یکی حیوانی که همان زندگی غفلت است و دیگری زندگی انسانی که همان زندگی ذکر است، اظهار داشت: برای بدست آوردن حیات معنوی  و ذکر ابتدا باید حیات حیوانی را کنترل کرد یعنی هر چیزی خداوند امر کرده را انجام دهیم و هر چیزی را نهی کرده انجام ندهیم، دوم پای مدرسه قرآن و عترت بنشینیم و خوب بیاموزیم زیرا هروقت پایه های علم ضعیف شد هوا و هوس غالب می گردد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی اسلامی زندگی ذکر است، اظهار داشت: کار علمای دین این است که به مردم ذکر بیاموزند تا جامعه ذاکر به وجود بیاید. انقلاب اسلامی نیز از همین نقطه آغاز شد پیش از انقلاب
اسلامی ما دارای جامعه ای غافل بودیم و امام(ره) این جامعه را حرکت داد و یک انقلاب در این جامعه ایجاد کرد که این جامعه تبدیل به جامعه ذاکر شد و این جامعه ذاکر توانست با مستکبران و طاغوتیان مقابله کند.
 
 دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه علما مردم را بیدار نگه می دارند، اظهار داشت: بزرگترین نقشه و توطئه دشمنان برای نابود کردن انقلاب و جریان بیدارگری که امام(ره) پیشرو آن است، این بود که رابطه جامعه با مرجعیت و علمای راستین را قطع کنند.
 
وی افزود: غرب نقشه های بسیار گسترده ای برای قطع کردن رابطه میان مردم و علمای راستین و مرجعیت کشیده اند آنها چون طی 200 سال اخیر از مرجعیت شیعه ضربه خورده اند بنابراین همه تلاششان مقابله با مرجعیت شیعه است.
 
آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غرب برای فاصله انداختن میان مردم و مرجعیت چندین کار کرد، اظهار داشت: اول: سعی کرد مردم را نسبت به مرجعیت بدبین کنند و رابطه میان مردم و مرجعیت را، با القای این تفکر که نیازی به علما نیست، قطع نماید.
 
 وی افزود: دوم: برای اینکه بتوانند علما، مراجع تقلید و حوزه های علمیه را از جامعه شیعه حذف کنند بهترین راهش این بود که امام زمان ساختگی معرفی کنند زیرا علما و مراجع شیعه در نزد مردم به نوعی نماینده امام زمان بودند بنابراین شروع به ایجاد امام زمان ساختگی کردند تا مردم به دنبال نمایندگان امام زمان نروند بلکه به دنبال امام زمان ساختگی خودشان بروند.
 
آیت الله اراکی افزود: سوم: مرجع سازی. با ایجاد مراجع وابسته به خود سعی می کنند که برای همیشه مرجعیت شیعه را کنترل کنند.
 
در پایان این نشست آیت الله اراکی به سوالات طلاب و روحانیون پیرامون مسائل مختلف بویژه حوزه تقریب پاسخ داد.
https://taghribnews.com/vdcb8gb8arhb99p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی