تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 230018

دیدارسفرای جدید فرانسه، مونته‌نگرو، توگو، اسلواکی، اندونزی و ایسلند با ظریف

سفرای جدید فرانسه، مونته‌نگرو، توگو، اسلواکی، اندونزی و ایلسلند در تهران با وزیرامورخارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند.
دیدارسفرای جدید فرانسه، مونته‌نگرو، توگو، اسلواکی، اندونزی و ایسلند با ظریف
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "محمد جواد ظریف" در دیدار "فرانسوا  سنه مو" سفیر جدید فرانسه با اشاره به سفر موفق رئیس جمهور به فرانسه درسال گذشته، ابراز امیدواری کرد قراردادهایی که در این سفر منعقد شده است، به طور کامل اجرائی شود.
وزیرامورخارجه تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران، آماده رایزنی با فرانسه در حوزه های مختلف سیاست خارجی از جمله مسائل منطقه است.

"فرانسوا  سنه مو" سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اجرای برجام، بر عزم فرانسه جهت اجرای تعهدات در قالب برجام تأکید کرد.
سفیر جدید فرانسه در تهران همچنین با اشاره به رفت و آمد مقامات دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر، بر ضرورت تحکیم مناسبات بیش از پیش دو کشور تأکید کرد.

"فرانسوا سنه مو" ابراز امیدواری کرد: به موازات گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، تعاملات بانکی فیمابین نیز بر اساس نورمهای بین المللی و در چارچوب برجام تسهیل شود؛ وی همچنین بر تداوم گفتگو و رایزنی بین فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه  تأکید کرد.

دیدار ظریف و سفیر جدید مونته‌نگرو
"برانکو میلیچ" سفیر جدید اگردیته مونته نگرو رونوشت استوارنامه خویش را به وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم و در مورد تقویت مناسبات دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به روند مثبت روابط دو کشور افزود: ما آمادگی داریم، مناسبات تجاری و اقتصادی را در بخشهای خصوصی و دولتی فیمابین دو کشور گسترش دهیم؛ ما دارای ظرفیتهای فراوانی برای تعمیق مناسبات بویژه در زمینه اقتصادی هستیم.

سفیر مونته نگرو با اشاره به علاقمندی مقامات عالیه مونته نگرو برای تسریع بخشیدن به مناسبات دو کشور گفت: ما خواهان گسترش همکاریهای اقتصادی، توریستی با ارائه تسهیلات روادید آسانتر و فراهم ساختن تسهیلات پروازی برای تحرک بخشیدن به مناسبات دو کشور از قبیل تبادل توریستها و تجار بین دو کشور هستیم.

دیدار ظریف و سفیر جدید ایسلند
"هرمن اینگلف سون" سفیر جدید اگردیته ایسلند رونوشت استوار نامه خویش را تسلیم وزیـر امور خارجه کشورمان و پیرامون راههای تقویت مناسبات دو کشور رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با ایسلند اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ایسلند همواره حسنه بوده و در حال حاضر زمینه های جدیدی در پرتو توافق برجام برای گسترش مناسبات در بخشهای اقتصادی، تجاری، اموربانکی، تجاری و فعال ساختن بخشهای خصوصی فراهم شده است.

سفیر ایسلند هم با ابراز خرسندی در خصوص مسؤولیت جدید خود گفت: ما علاقه مندیم فرصتهای جدید را برای توسعه مناسبات فیما بین شناسایی کنیم؛ ایسلند مایل است در زمینه های انرژی، تکنولوژی، کشاورزی، تجاری، شرکتهای صاحب نام خود برای حضور فعالتر در بخشهای فنی و اقتصادی برای مشارکت در طرحها و ارائه خدمات فنی مهندسی فعال سازد.
وی افزود: تقویت مراودات بین مردم دو کشور از طریق افزایش مراودات فرهنگی و توریستی می تواند به تعمیق مناسبات فیما بین کمک شایانی کند.

دیدار ظریف و سفیر جدید توگو
"محمد سعد اروساما" سفیر جدید  آکردیته توگو در جمهوری اسلامی ایران دیروز  با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار اظهار امیدواری کرد که سفیر جدید توگو بتواند روابط بین دو کشور را افزایش دهد.

سفیر جدید توگو ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه کشورش اظهار داشت: من از دوران دانشجوی یکی از تحسین کنندگان جمهوری اسلامی ایران بودم و بسیار خرسندم که به عنوان اولین سفیر اکردیته توگو در تهران انتخاب شدم؛ تلاش خواهم کرد روابط دو کشور را ارتقاء دهم؛ وزیر امورخارجه توگو از جنابعالی دعوت کرده که از کشور توگو دیدارکنید.

دیدار پریف و سفیر جدید اندونزی
"اوکتاوینو علیمودین" سفیر جدید اندونزی در جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهر روز گذشته  با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و وجود مشترکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی بین دو کشور بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تأکید کرد.

سفیر جدید اندونزی ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه اندونزی اظهار داشت: در این مأموریت به دنبال آن هستیم که روابط را در تمام زمینه ها توسعه و همچنین تبادل هیات در سطح بالا را افزایش دهیم.

دیدار ظریف و سفیر جدید اسلواکی
"لوبومیر  گولیان" سفیر جدید اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار تأکید کرد: دوکشور از ظرفیتهای متنوعی برای توسعه مناسبات بویژه در حوزه اقتصادی برخوردارند و سفر مقامات عالیه دو کشور به پایتختهای یکدیگر،همکاریهای اقتصادی فیمابین را تعمیق می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با جمهوری اسلواک در چارچوب اتحادیه اروپا و به صورت دوجانبه است.

"لوبومیر  گولیان" سفیر جدید اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر علاقه مندی این کشور برای افزایش روابط اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله نفت و انرژی تأکید کرد.

سفیر جدید اسلواکی همچنین بر ضرورت گسترش مناسبات فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور از جمله با دانشگاه تهران در خصوص مبادله استاد، تأکید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcb8gb5wrhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی