تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 173319
نماینده جهاد اسلامی لبنان:

دفاع از مسجد الاقصی و نجات آن، نوعی جهاد است

نماینده جهاد اسلامی لبنان تأکید کرد: دفاع از مسجد الاقصی و آزادی و نجات آن از چنگال صهیونیست ها، بدون شک نوعی جهاد بوده و این جهاد بر امت اسلامی واجب است.
دفاع از مسجد الاقصی و نجات آن، نوعی جهاد است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حاج "ابوعماد الرفاعی" نماینده جهاد اسلامی لبنان، در گفتگو با خبرنگار تقریب، به بررسی مسائل روز فلسطین اشغالی و اهانت صهیونیست ها به مسجد الاقصی پرداخته است که متن این گفتگو در ادامه می آید:

- موضع شما در برابر سکوت کشورهای عربی نسبت به بی حرمتی مسجد الاقصی و حمله صهیونیست ها به این مکان شریف چیست؟
• سکوت کشورهای جهان از گذشته سابقه داشته است، زیرا دهها قطعنامه توسط شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد که اشغالگری های رژیم صهیونیستی علیه قدس و شهرک سازی صهیونیست ها و همچنین ایجاد هرگونه تغییر در وضعیت موجود قدس را محکوم می کند، با این وجود جامعه بین المللی بی حرکت نشسته و تحرکی از خود نشان نمی دهد.

اما سکوت کشورهای عربی و اسلامی، یک سکوت شک برانگیز است، به ویژه زمانی که مسئله مربوط به مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی باشد. اقدامات دشمن صهیونیستی به معنای نادیده گرفتن عقاید مسلمانان و کرامت آنهاست، و بی حرمتی به مسجد الاقصی به منزله اعلام این مسئله است که امت اسلامی وجود خارجی ندارد. با این حال، ما از همه مسلمانان، دولت ها، سازمان ها و احزاب می خواهیم تا به مسئولیت های خود در زمینه دفاع از مسجد الاقصی عمل نمایند چرا که دفاع از مسجد الاقصی و آزادی و نجات آن، بدون شک نوعی جهاد بوده و لازم است که همه مسلمانان با تمام قوا، از مقدسات خود دفاع کنند و به دشمن فرصت ندهند تا به تجاوزات خود ادامه داده و مقدسات ما را مورد بی حرمتی قرار دهد.

- توصیف شما از عملیات فلسطینیان علیه صهیونیست ها چیست؟ آیا این عملیات، بدون برنامه ریزی بوده یا سازمان یافته انجام گرفته است؟
• بدون شک این عملیات که در چند سال اخیر افزایش یافته است، نوعی عملیات شهادت طلبانه اما به روش جدید و مبتکرانه بوده است و نشان می دهد که ملت بزرگ فلسطین قادر است در هر مرحله از تجاوز صهیونیست ها، از ادوات متناسب با همان مرحله، برای مقاومت استفاده کند.
من معتقدم عملیات شهادت طلبانه ای که اخیراً شاهد آن بودیم، یک عملیات خودبخودی بوده است و از همین رو، اهمیت آن روشن می شود، زیرا امکان رصد آن و اطلاع یافتن از کیفیت وقوع آن وجود نداشته و هیچ دستگاه امنیتی و وسیله اطلاعاتی نتوانسته است از آن جلوگیری نماید.
این امر نشان می دهد که تجاوزگری های مستمر رژیم صهیونیستی علیه یکی از مقدس ترین سرزمین های مسلمانان، و برنامه ریزی این رژیم برای تخریب یا حتی تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی، ایمان همه مسلمانان را بالا برده و شهادت در راه دفاع از مقدسات را بالاترین نوع شهادت برای خود می دانند.

- آیا انتفاضه جدیدی در راه است؟
• عوامل بسیاری وجود دارد که منجر به ایجاد یک انتفاضه جدید می شود که مهمترین آنها، تعرض به مسجد الاقصی، ادامه یهودی سازی مقدسات اسلامی، بی حرمتی به قدس شریف، ادامه شهرک سازی ، شکست خوردن سیاست صهیونیست ها در گفتگو با فلسطینیان، مسئله اسرای اداری فلسطینی، تجاوزات شهرک نشینان به مسجد الاقصی و ... است.
اما عواملی نیز وجود دارد که مانعی برای این انتفاضه محسوب می شود، مانند هماهنگی های امنیتی در کرانه باختری و سیاست سرگرم کردن مردم به کارهای مختلف. اما سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، انتخابی جز ابداع شکل جدیدی از مبارزه، برای ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس شریف باقی نگذاشته است، که می تواند نوع جدیدی از انتفاضه را شکل دهد.

- جنبش جهاد اسلامی لبنان چه چیزی را برای ملت فلسطین به ارمغان آورده است و آیا می تواند رعب و وحشتی را در دل صهیونیست ها به وجود آورد؟
• جنبش جهاد اسلامی لبنان از زمانی که شکل گرفت، احترام به جامعه فلسطین را بر خود واجب نمود. این جنبش از زمان تشکیل تا امروز شعار اصلی خود را رسیدگی به مسئله فلسطین و حتی امت های عربی و اسلامی قرار داده و در این راستا برنامه ریزی کاملی انجام داده و هميشه به وحدىت ملي اهميت داده  است .
و در مورد اینکه این جنبش رعب و وحشتی را در دل صهیونیست ها انداخته است، می توان گفت در چندین مبارزه با دشمن صهیونیستی حضور داشته است و نیروهای آن یکی از برجسته ترین بازوهای مقاومت در جنگ اخیر با دشمن صهیونیستی بوده است چنانکه دوش به دوش سایر نیروهای مقاومت به جنگ با این رژیم برخاسته است.
https://taghribnews.com/vdcb8fb89rhbzfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی