تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 293316

نظامیان صهیونیستی به مدارس فلسطینی در الخلیل حمله کردند/دانشگاه کمبریج نشست حامیان فلسطین را سانسور کرد

نظامیان اسرائیلی با حمله به مدارس فلسطینی درجنوب الخلیل، با شلیک گازهای اشک آور و بمب های صوتی، دانش آموزان و معلمان فلسطینی را هدف قرار داده و منجر به مجروح شدن ۱۵ دانش آموز شدند.
نظامیان صهیونیستی به مدارس فلسطینی در الخلیل حمله کردند/دانشگاه کمبریج نشست حامیان فلسطین را سانسور کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته دو مدرسه فلسطینی در شهر جنوبی الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی را با گاز اشک آور مورد حمله قرار دادند.

به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر به یک مدرسه فلسطینی در جنوب الخلیل یورش برده و اقدام به شلیک گازهای اشک آور و بمب های صوتی کردند؛ ارتش اسرائیل در این یورش معلمان و دانش آموزان فلسطینی را هدف قرار داد.

به گفته منابع محلی، 15 دانش آموز فلسطینی در مدرسه ابتدایی شهر در نتیجه استنشاق گاز اشک آور صدمه دیدند. منابع افزودند که نظامیان صهیونیستی همچنین در مدرسه زید جابر در جنوب الخلیل نیز گاز اشک آور شلیک کرده‌اند؛آن‌ها ابتدا تهدید به محاصره و یورش به مدرسه کرده و سپس به این محل حمله ور شدند.

گفته می‌شود در پی تهدیدات اسرائیل و نگرانی مسئولی مدارس فلسطینی از حمله احتمالی اسرائیل به کلاس درس کودکان فلسطینی، معلمان در مدرسه خدیجه نیز مجبور شدند کلاس‌هایشان را تعطیل کرده و دانش آموزان را به منازل شان بفرستند.

لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی در ایام تعطیلات یهودیان، مسجد ابراهیمی را محاصره و تعطیل کرده است؛ موانع امنیتی نیز از عصر شنبه تا صبح یکشنبه در شهر قدیمی الخلیل نصب شده و تدابیر شدید امنیتی توسط این رژیم در کرانه باختری برقرار شده است.

خبر دیگر اینکه، به گفته فعالان فلسطینی در دانشگاه کمبریج انگلستان، مقامات این دانشگاه به دلیل فشار لابی صهیونیستی، مانع از برگزاری نشست حامیان بایکوت و تحریم اسرائیل شده‌اند.

دانشگاه کمبریج در انگلستان به دلیل سانسور کردن نشست فلسطینی حامیان «بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری اسرائیل» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

دانشگاه کمبریج متهم شده که اعضای این جنبش را تهدید کرده و با ممانعت در آزادی بیان مانع از برگزاری نشست این گروه در محوطه دانشگاه شده است.

در حالی که به نظر می‌رسد اعضای جنبش به انتخاب خودشان نشست را برگزار نکرده‌اند، اما برگزارکنندگان می‌گویند که مقامات دانشگاه آن‌ها را وادار به این کار کرده‌اند.

فعالان فلسطینی معتقدند که این عمل دانشگاه کمبریج، به شدت فضا را برای انتقاد از رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های سرتاسر انگلستان محدود خواهد ساخت.

فعالان فلسطینی در دانشگاه کمبریج تنها دانشجویانی نیستند که به دلیل حمایت از جنبش مقاومت فلسطین تحت سانسور قرار می‌گیرند؛ در سال گذشته گزارش‌هایی حاکی از حوادث مشابه در دانشگاه‌های سرتاسر انگلستان از جمله دانشگاه منچستر و دانشگاه مرکزی لنکشایر وجود داشته است.
 
https://taghribnews.com/vdcb8fb50rhb9fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی