>> تاسیس نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی مساله‌ای ضروری برای حفظ ثبات در خاورمیانه است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 184218
رئیس جمهور مصر:

تاسیس نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی مساله‌ای ضروری برای حفظ ثبات در خاورمیانه است

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر لزوم مقابله با گروههای تروریستی با همكاری كشورهای منطقه، اظهار داشت: تاسیس نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی مساله‌ای ضروری برای حفظ ثبات در خاورمیانه است.
تاسیس نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی مساله‌ای ضروری برای حفظ ثبات در خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با "العربیه" با اشاره به سفر امروز خود به ریاض، خاطرنشان كرد: رخدادهای جهان عرب همکاری و هماهنگی بیشتر میان مصر و عربستان را می‌طلبد، چرا که جهان عرب در شرایط سختی به سر می‌برد و در این شرایط باید کارآمدتر عمل کنیم.

رئيس جمهور مصر در خصوص حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از مصر گفت: حمایت دوستان ما در کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از دلایلی است که باعث شده بحران را پشت سر بگذاریم و به رغم تلاش‌هایی که با هدف کارشکنی در روند سیاسی در مصر صورت گرفته ما توانستیم بر بحران پیروز شویم.

وی افزود: عدم ثبات مصر و سقوط آن به منزله تهدیدی برای اروپایی‌ها طی سال‌های طولانی و به منزله سقوط تمامی منطقه خاورمیانه است. پس ثبات مصر ثبات بقیه کشورها و ثبات کشورهای حوزه خلیج فارس ثبات مصر است.

وی در خصوص تشکیل نیروی نظامی مشترک میان کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم گفت: ما این مساله را مطرح کرده‌ایم و فرصت برای بحث و گفت‌وگو در این باره وجود دارد. به عقیده من عربستان، امارات، کویت و اردن در این زمینه همکاری می‌کنند.
https://taghribnews.com/vdcb8ab8wrhbw5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی