تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 164418
رئیس مجلس شورای اسلامی:

توجه به فلسطین باعث شده است که برخی تفرقه‌ها در جهان اسلام تا حدی از بین برود

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی تفرقه‌های موجود در جهان اسلام همچنان ادامه دارد اما حادثه غزه تا حدی فکرها را به هم نزدیک کرد، افزود: منظور ما این نیست که فکرها در جهان اسلام ۱۰۰درصد به هم نزدیک شده اما توجه به فلسطین باعث شده است که برخی تفرقه‌ها در جهان اسلام تا حدی از بین برود.
توجه به فلسطین باعث شده است که برخی تفرقه‌ها در جهان اسلام تا حدی از بین برود

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی لاریجانی" روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی پیرامون وضعیت فلسطین و حمله علیه غزه در جمع اعضای فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی‌های سیاسی می‌تواند حمایت سیاسی را از فلسطین دربرداشته باشد اما مردم فلسطین به امور روشنی چون سلاح، دارو و غذا نیاز دارند و ایران هم نقش زیادی در رفع نیازهای روشن مردم فلسطین ایفا کرده است.

وی افزود: ایران هم‌اکنون برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی آماده است و منتظریم تا مکانی از طریق جمعیت هلال احمر فراهم شود و با مصر نیز صحبت شده است که رفح باز شود تا کمک‌ها به غزه برسد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: البته تعداد مجروحان فلسطینی هم بسیار زیاد شده است و امکان مداوای همه آنها در غزه فراهم نیست بنابراین آماده‌ایم تا این مجروحان به بیمارستان‌های ایران منتقل شوند.

رئیس مجلس با ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های ایران و کشورهای اسلامی برای رهایی مردم غزه و فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی گفت: به طور قطع روز قدس امسال که قرار است در کشورهای اسلامی عزای عمومی اعلام شود روز تجلی اراده‌های نزدیک به هم این کشورهاست چراکه این روز نشان می دهد امت اسلامی ید واحده است و در مسئله فلسطین اختلافات را کنار می گذارند.

وی افزود: مسئله غزه موضوع مهم و بین المللی بوده و فشارهای زیادی از سوی جهان برای به انحراف کشاندن این جنگ صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید این سومین جنگ غزه در طی سالهای اخیر باشد و نشان می دهد که رژیم غاصب اسرائیل هر دو سال یکبار به فلسطین حمله کرده و تمام این حملات را به صورت وحشیانه و برخلاف قوانین بین المللی انجام داده است.

وی با طرح این سوال که چرا اسرائیل این زمان را برای حمله به فلسطین انتخاب کرده گفت: بحران سازی هایی که طی مدت اخیر برعلیه مسلمانان به وجود آمده این ذهنیت را به وجود آورد که تمام تمرکزمسلمانان درگیر مسائلی مانند سوریه و عراق بوده و توجهی به فلسطین ندارند.

رئیس قوه مقننه گفت: مذاکرات صلحی که آمریکایی‌ها آن را به عنوان آورده دیپلماسی آمریکایی برجسته و روی آن سرمایه‌گذاری کردند عملا به پوچی رسید و در واقع از درون مساله سازش چیزی حاصل نشد و این شکست دیگری برای اسرائیل و آمریکا بود.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل مناقشات داخلی به دنبال یک دشمن فرضی برای متمرکز کردن حواس هاست که این موضوع هم عملی نشد.

وی ادامه داد: درست است که این جنگ عملیات با حجم وسیع، کشتارهای جمعی بسیار و کم نظیر بود اماپیامهایی را هم برای جهانیان در پی داشت که نخستین پیام این جنگ این دسترسی آسان فلسطین به شهرهای دنیا بود و نوع سلاح های استفاده شده از سوی فلسطینیان نیز بیانگر همین موضوع بود.

لاریجانی تصریح کرد: نیروهای مقاومت نشان دادند که ضربه خوردن در غزه برابر با ناامنی در کل سرزمین فلسطین است.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی به عنوان حامی مردم فلسطین نیز اضافه کرد:‌اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی نشان داد ایران کشوری است که نقش ایجابی موثر برای نجات ملت فلسطین دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اعلام روز قدس به عنوان روز عزای عمومی در جهان اسلامی تصریح کرد: روز قدس روز تجلی اراده امت اسلامی است و ان‌شاءالله این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که امت اسلامی ید واحده هستند و در موضوع فلسطین اختلافات را کنار می‌گذارند.
https://taghribnews.com/vdcb8ab8wrhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی