تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 172211

اولین سمینار دیدگاه های زن در باره وحدت اسلامی در لندن برگزار شد

مهمترین وظیفه همه پیروان اسلام حفظ وحدت ویکپارچگی امت اسلام و مقابله با توطئه فتنه انگیزی وایجاد تفرقه واختلاف بین اتباع مذاهب مختلف است .
اولین سمینار دیدگاه های زن در باره وحدت اسلامی در لندن برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن اولین سمینار دیدگاه های زن در باره وحدت اسلامی توسط اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی وحجت الاسلام والمسلمین دکترشمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد .
در این سمینار که گروه کثیری از زنان مسلمان از ملیت های مختلف حضور داشتند آیت الله اراکی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت هدف قیام سیدالشهدا براندازی ظلم و فساد از جامعه بشری وایجاد اصلاح وبرقراری عدل وفضیلت در جامعه انسانی است .وی افزود در شرایط کنونی که دشمنان اسلام برای نابودی سیره وسنت رسول خدا واهل بیت او با یکدیگر متحد شده اند باید کسانی که خود را پیرو رسول خدا (ص) واهل بیت او بویژه سیدالشهدا(ع) می دانند با بسیج همه نیرو وتوان خود به احیای راه رسول خدا واهل بیت او بویژه سیدالشهدا (ع) بپردازند.
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی مهمترین وظیفه همه پیروان اسلام را حفظ وحدت ویکپارچگی امت اسلام ومقابله با توطئه فتنه انگیزی وایجاد تفرقه واختلاف بین اتباع مذاهب مختلف دانست و افزود اتحادیه جهانی زنان مسلمان می تواند با استفاده از توان علمی بانوان وامکانات رسانه ای در راه افشای توطئه فتنه انگیزی عاملان استکبار جهانی ومزدوران صهیونیزم اقدام کند.
در این سمینار که با هدف ترویج فرهنگ مدارا وایجاد نزدیکی میان مسلمانان و همچنین بررسی وضعیت نابهنجار زنان وکودکان تحت ستم در کشور های سوریه وعراق برگزار شده بود ، خانم طوبی کرما نی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از طریق ویدیو کنفرانس از تهران به تشریح اهداف وبرنامه های اتحادیه پرداخت وهمه بانوان مسلمان را به همگرایی ، هم اندیشی وهمراهی برای مقابله با شرایط دشوار تحمیل شده از سوی دشمنان اسلام وتلاش برای بهبود وضعیت زنان وکودکان تحت ستم در این کشورها فراخواند.
همچنین خانم نازیا کریم عضو اتحادیه زنان مسلمان از کشور بحرین به بخش هایی از گزارش اخیر سازمان ملل متحد در باره اوضاع زنان وکودکان در کشورهای عراق وسوریه اشاره کرد وگفت برطبق این گزارش جدای ایراداتی که به آن وارد است،نکات اسفناکی در آن در باره زنان وکودکان مشاهده می شود . مطابق اظهارات خانم کریم براساس این گزارش در اثر جنایات داعش در عراق بیش از ۲۵۰۰۰۰هزار نفر زن اقدام به فرار ویا مهاجرت از خانه وکاشانه خود کرده اند که حدود ۶۰۰۰۰ نفر از این زنان باردار هستند ونیز ۲۰۰۰۰ هزار نفر از آنان در معرض تعرضات جنسی قرار دارند ویا مورد این تعرضات قرار گرفته اند.
در پایان این سمینار حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی با یادآوری اینکه امام خمینی بطور وضوح نقش زنان مسلمان در جامعه را نشان داده وتبیین نموده است ،به موضوع اهمیت وحدت در جامعه زنان چه در بین خودشان وچه بعنوان اعضای مؤثر جامعه اسلامی اشاره کرد وافزود موضوع وحدت زنان مسلمان بویژه برای آنهایی که در جوامع غیر اسلامی زندگی میکنند از اهمیت مضاعفی برخوردار است که خوشبختانه اینجا در کشور انگلستان بانوان مسلمان ما از تجربه خوبی برخوردار هستند
https://taghribnews.com/vdcb85b88rhbz5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی