تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 197025

حدود 130 تکفیری داعشی در عراق به هلاکت رسیدند

نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی یگان‌های داوطلب مردمی در چندین عملیات پاکسازی در این کشور با تروریست‌های داعش درگیر شده و ده‌ها تن از آنان را به هلاکت رساندند.
حدود 130 تکفیری داعشی در عراق به هلاکت رسیدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، وزارت دفاع عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حملات موشکی نیروهای عراقی به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در شهر فلوجه، واقع در حدود 69 کیلومتری غرب بغداد، در مجموع 21 داعشی کشته شدند.

یک تبعه سعودی با نام مستعار جنگی "ابو عبدالله السعودی" از جمله تروریست‌هایی بود که در این عملیات کشته شد.

سرهنگ "محمود مورزی الجمیلی" فرمانده گردان سوم از تیپ سی‌ام ارتش عراق، نیز به خبرگزاری عرب زبان الفرات گفت: مبارزان داوطلب مردمی با جلوگیری از حملات تروریستهای تکفیری در مناطق اللاهب، البیجت و الهتاوین در شهر الکَرمه در 48 کیلومتری غرب بغداد، 25 تروریست داعشی از جمله چندین خارجی را کشته و 100 نفر را زخمی کردند.

این فرمانده عراقی همچنین از وقوع درگیری شدید میان نیروهای داوطلب مردمی و تروریست‌های داعش در ساعات اولیه روز پنج شنبه خبر داد که تا ساعت هشت صبح به وقت محلی ادامه داشت.

در تحولی دیگر، سرلشکر "عماد الظهیری" فرمانده عملیات‌های سامرا، گفت: در حمله جنگنده‌های عراقی به جاده‌ای در غرب منطقه جزیره سامرا در استان صلاح الدین 21 داعشی کشته شدند.

در حملات هوایی دقیق جت‌های عراقی به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در شهر القائم واقع در نزدیکی مرز سوریه و حدود 400 کیلومتری شمال غرب بغداد، نیز ندست کم پنج عضو داعش کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق همراه با یگان‌های داوطلب مردمی همچنین در حملات خود در روستای الزوبا و شهر عامریه الفلوجه در استان الانبار در غرب عراق 15 تروریست داعش را کشتند.

در همین حال، جنگنده‌های عراق، مواضع داعش در منطقه اللین در استان صلاح الدین را بمباران کردند که در اثر آن 17 داعشی کشته شدند و یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار منهدم شد.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی عراقی با  خنثی کردن حمله داعش به شهری واقع در حومه الکرمه، 25 تروریست را کشته و 20 تن دیگر را زخمی کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcb5zb8srhb9gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی