>> کمیسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 297826
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(167)

کمیسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار شد

در سومین روز سی ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، کمیسیون تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.
کمیسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)در ابتدای این کنفرانس عدنان حسن منصور رییس این کمیسیون با اشاره به اینکه موضوع این کمیسیون درارتباط با  تمدن اسلامی است گفت:امروز در برابر چالش بزرگی قرار داریم.انتقال سفارت امریکا از اورشلیم به قدس و این تصمیم آمریکا چالش بزرگی نه تنها برای فلسطین بلکه برای تمام جهان اسلام است.

وی ادامه داد:تصمیم دیروز آمریکا نشان داد جمهوری اسلامی ایران در مسیر درستی در جهت مقابله با سیاست های آمریکا قرار گرفته است و امیدواریم تصمیم بزرگی در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس گرفته شود.
 
در ادامه این جلسه آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار کرد:از زمانی که فرهنگ شهادت از جامعه اسلامی رخت بست و فرهنگ اشرافی گری و دلدادگی به دنیا در بین حکام اسلامی جا باز کرد حکام برای حفظ منافع شخصی خود به حمایت از استکبار و طاغوت نیازمند بودند و کشورهای خود را پایگاه آنان قرار دادند.

عضور شورای عالی مجمع تقریب ادامه داد: ما باید به تمدن نوین اسلامی رو بیاوریم که مصداق نفی طاغوت است چرا که در قرآن نیز به این نکته در آیه الکرسی اشاره شده است.
 
شیخ زهیر جعید به عنوان سخنران بعدی این کمیسیون خاطرنشان کرد:از زمان تاسیس حزب الله در لبنان که در سال 1982 اتفاق افتاد همزمان یک جنبش سنی هم در طرابلس ایجاد شد و این جنبش و حزب الله همکاری هایی در زمینه تظاهراتها  و مقابله در برابر طرح های امریکایی انجام دادند.

وی تاکید کرد:حزب الله لبنان در زمینه وحدت در لبنان و کشورهای منطقه اقدامات زیادی انجام داده که باید این مجموعه اقدامات بررسی و مطالعه شود.

دکتر منوچهر متکی در ادامه این مراسم به نسبت مستقیم وحدت با تمدن در طول تاریخ اشاره و  اظهار کرد:
ما در تاریخ می بینیم هرگاه مسلمانان وحدت داشته اند تمدن ایجاد شده است و هرگاه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان بوده است این تمدن رو به انحطاط رفته است که نمونه معاصر آن حضور داعش در عراق و سوریه بود که مظاهر تمدن را خراب کردند.

متکی در پایان سخنان خود عنوان کرد نتایج حاصله از این کمیسیون در بیانیه ای که قرار است در مراسم اختتامیه این کنفرانس خوانده شود ارائه گردد و این نتایج می تواند در کارگروه هایی که درآینده در خصوص تمدن اسلامی برپا می شود چراغ راه قرار گیرد.
 
مولانا نبی غلام توکلی سخنران بعدی این کمیسیون در صحبتهای خود گفت:تمدنی که بعد از جاهلیت به وجود آمد به خاطر وحدتی بود که بین مسلمانان شکل گرفت و برای اینکه این تمدن دوباره احیا شود باید کشورهای اسلامی گردهم جمع شوند.

وی با اشاره به اینکه این مسلمانان بودند که تمدن را به اروپا صادر کردند اظهار کرد:متاسفانه امروز شاهد هستیم در جهان اسلام هرکس ساز خود را می زند و برای اینکه بتوانیم دوباره تمدن اسلامی را احیا کنیم لازم است که وحدت داشته باشیم

خمیس بن راشد العربی از عمان اندیشمند دیگری بود که با اشاره به درگیری های بین مسلمان گفت:با توجه به اینکه ما در دوره جنگ و درگیری هستیم باید ببینیم چرا تمدن ما به اینجا رسیده است .اندیشمندان معاصر در این زمینه به شناخت رسیده اند و من پیشنهاد می کنم این جریان ادامه دار باشد.

وی ادامه داد:ما باید دست به یک بازنگری مذهبی بزنیم که چرا در اسلام و بین پیروان این دین جنگ راه افتاده است تا بتوانیم جلوی این اختلافات و نزاع ها را بگیریم.
https://taghribnews.com/vdcb5zb50rhb9wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی