>> دشمنان با فتنه های تکفیر به جنگ مسلمانان آمده اندتبادل نظر علمای مذاهب اسلامی پایه های وحدت وتقریب را در جهان اسلام مستحکم تر می کند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 248424
​رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

دشمنان با فتنه های تکفیر به جنگ مسلمانان آمده اند/تبادل نظر علمای مذاهب اسلامی پایه های وحدت وتقریب را در جهان اسلام مستحکم تر می کند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: روحانیون و علمای دینی خلیفه رسول ‌الله(ص) و وارثان ایشان هستند و باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند و به دشمنان اجازه توطئه افکنی بر افکار مسلمانان را ندهند.
دشمنان با فتنه های تکفیر به جنگ مسلمانان آمده اند/تبادل نظر علمای مذاهب اسلامی پایه های وحدت وتقریب را در جهان اسلام مستحکم تر می کند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت‌ الاسلام احمد واعظی پنج شنبه شب در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت و اهل تشیع کردستانی در سنندج اظهار کرد: هم‌ اکنون کشورهای غربی با استفاده از تمام ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ‌ای خویش به دنبال رواج بی‌ دینی در سایر نقاط دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی هستند و در این راستا نیز باید علما و روحانیون به عنوان هادیان مردم به ایفای نقش بپردازند و در مقابل این توطئه ‌ها روشنگری کنند.

وی افزود: جایگاه علما در جامعه ویژه است و بار مسئولیت آن ‌ها سنگین است و باید به عنوان هادیان به معروف و ناهیان از منکر بتوانند به ایفای نقش بپردازند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی دو فتنه جهان بشریت را تهدید می ‌کند که یکی از آن‌ ها فتنه بی ‌دینی و موج ضد دینی در جهان است و فتنه دیگر جریان تکفیر است.

حجت ‌الاسلام واعظی افزود: زمانی در کشورهای غربی شاهد وجود اعتقادات دینی در بین اقشار مختلف مردم بودیم و افراد و گروه‌ های ضد دین در اقلیت بودند اما هم ‌اکنون این امر برعکس شده است.

وی اظهار داشت: یکی از پیش شرط‌ های لازم برای اینکه یک عالم دینی وارث رسول ‌الله(ص) و خلیفه ایشان باشد این است که عالم به زمان باشد و ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه را به خوبی رصد کند.

حجت‌ الاسلام واعظی افزود: جریان ‌های تندرو و تکفیری فتنه بزرگی هستند که همه جهانیان و به ویژه جهان اسلام و مسلمانان را تهدید می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اتحاد و انسجام پیروان مذاهب مختلف اسلامی در برابر جریان ‌های تکفیری تأکید کرد و گفت: ما با علمای اهل کتاب نیز مشترکاتی داریم چه برسد به علمای جهان اسلام لذا باید با برپایی نشست ‌ها و تبادل نظر بین علما و صاحب ‌نظران اسلامی زمینه را برای تقریب و وحدت بین صفوف مسلمین فراهم کنیم.

حجت الاسلام واعظی تأکید کرد: اگر ما می خواهیم که به عنوان یک عالم دینی مردم را به امور نیک رهنمون کنیم باید نسبت به مسائل مختلف جامعه احساس مسئولیت نماییم و از همه ابزارهای تبلیغی و رسانه ‌ای برای تعالی اخلاقی، اعتقادی و دینی در جامعه بهره بگیریم.

حجت الاسلام واعظی اظهار داشت: مردم کردستان هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در برهه کنونی که در برابر نفوذ جریان ‌های تکفیری و تندور با رشادت، بصیرت و انسجامی مثال زدنی ایستاده اند شایسته والاترین تقدیرها و خدمات هستند لذا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حد توان خود برای کمک به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و توسعه فعالیت ‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی روحانیون و طلاب کردستان اقدام خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdcb5wb5arhbaap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی