تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲
کد مطلب : 255228

رایزنی های جمهوری آذربایجان و روسیه در باره رژِیم حقوقی دریای خزر

جمهوری آذربایجان و روسیه رژیم حقوقی دریای خزر را در باکو بررسی کردند.
رایزنی های جمهوری آذربایجان و روسیه در باره رژِیم حقوقی دریای خزر
«خلف خلف اف» معاون وزیرامورخارجه این کشور و «ایگور براتچیکوف » نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور تحدید حدود میان کشورهای همسود و فرستاده ویژه وزارت امور خارجه این کشور موضوع تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را مورد بحث قرار دادند.به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان،در این دیدار در باره پیشنویس کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر تبادل نظر شده و ضرورت رسیدن به توافق در باره مسایل باقی مانده در پیش نویس این کنوانسیون تا نشست آتی وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر مورد تاکید قرار گرفت . در نشست آتی وزیران امور خارجه قرار است مقدمات اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر بررسی شود .
در این نشست ضرورت افزایش تلاش های مشترک برای برگزاری موفق مرحله جدید نشست گروه کاری کشورهای ساحلی خزر تاسیس شده با هدف تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا مورد اشاره قرار گرفته و در جریان مذاکرات همچنین اعلام شد ، کنوانسیون در دست تدوین باید به تامین منافع و حق حا کمیت هر یک از کشورهای ساحلی کمک کند.
بنا به این گزارش ، در این دیدار همچنین اعلام شد ، رایزنی های دوجانبه در باره مسایل دریای خزر به نزدیکی مواضع دو طرف و نیز رسیدن به توافق در باره مسایل حل نشده کمک می کند
https://taghribnews.com/vdcb5sb5wrhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی