تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 215420

اقدام سازمان ملل علیه داعش، دیرهنگام بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تصمیم سازمان ملل متحد برای قطع کمک به گروه تروریستی داعش، گفت: این تصمیم بسیار دیرهنگام بود.
اقدام سازمان ملل علیه داعش، دیرهنگام بود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی‌اکبر ولایتی درجمع فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی به مناسبت هفته پژوهش،
افزود: داعش پس از خرابی‌ها و جنایات متعدد در عراق و سوریه، موجب رسوایی غربی‌ها شد که خودشان مثل خانم کلینتون وزیر اسبق امورخارجه امریکا که در کتاب خودش آورده بود ما داعش را خودمان به وجود آوردیم، همه دنیا در حقیقت فهمیدند که این جنایتکاران با پشتیبانی غربی‌ها و عواملشان در منطقه تشکیل شدند.

وی اضافه کرد: بعد از آن همه جنایت داعش و مقاومت دو کشور سوریه و عراق و حمایت جمهوری اسلامی ایران از این دو کشور در مقابل تروریست‌ها، داعش اکنون شکست خورده است بنابراین اگر می خواستند داعش را هم تأیید کنند دیگر تاریخ مصرف داعش گذشته است و حالا که دیدند داعش کارآیی ندارد، داعش را محکوم می کنند.

ولایتی گفت: البته این کار سازمان ملل کار خوبی است اما همین غربی‌ها در قبال عملکرد داعش در صحنه بین المللی و همکاران آنها و کارهای جنایتکارانه‌ای که آنها انجام دادند باید پاسخگو باشند؛ این مسئله باید در مجامع بین المللی و دادگاه‌های بین‌المللی رسیدگی شود.

وی افزود: کسانی که داعش را به وجود آوردند و از آن حمایت کردند باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه گفت: دولت سوریه و بشار اسد توانستند در این پنج سال در مقابل یک جنگ کوچک البته بین المللی بایستند.

وی افزود: کشورهای قدرتمند جهان با عوامل منطقه ای خود پنج سال است که علیه دولت سوریه در حال جنگ هستند و این دولت توانسته است در مقابل همه این مشکلات و محدودیت‌هایی که داشته است بایستد.

ولایتی تصریح کرد: اگر از مردم سوریه در مورد شخص آقای بشار اسد نظر بخواهند، همه آنها به ایستادگی و شجاعت او نظر خواهند داد و دیدید که دو سال پیش هم در انتخابات رأی آورد و دولت جمهوری اسلامی ایران ، آن را دولتی مقاوم و وفادار در خط مقاومت می داند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است دولت سوریه باید با انتخاب مردم شکل بگیرد و نباید خارج از مرزها برای این کشور تصمیم گرفته شود.

ولایتی در مورد حوادث نیجریه هم گفت: به صورت جدی دنبال آن هستیم که علامه زکزاکی هر چه زودتر آزاد شود و مورد احترام قرار بگیرد و کسانی که این جنایت‌ها را انجام دادند محاکمه شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات منطقه گفت: آنچه امروز مشاهده می کنیم از جمله تاسیس القاعده در افغانستان و داعش، مقابله با بیداری اسلامی و از بین بردن زنجیره مقاومت است.

علی‌اکبر ولایتی با اشاره به خاطره کلینتون وزیر اسبق امور خارجه امریکا درباره شکل گیری داعش ازجانب این کشور افزود: این گروهک تروریستی می خواهد در مقابله با سلسله مقاومت از ایران، عراق، سوریه تا لبنان و فلسطین و در هم شکستن مقاومت تلاش کند.

وی گفت: امروز سوریه زنجیره طلایی مقاومت و امریکا، کشورهای غربی و همپیمانان آن در منطقه تلاش می‌کنند این حلقه را از بین ببرند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ‌امروز کشورهایی دم از دموکراسی و برقراری آن در سوریه می زنند که اصلا در کشورهای خودشان دموکراسی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بیش از 80 کشور با حمایت امریکا و غرب علیه دولت سوریه در حال جنگ هستند و شما می بینید که این دولت در تمام زمینه ها با آنها مقابله می کند.

ولایتی در ادامه با اشاره به حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از سوریه گفت: آنچه این روزها گفته می شود که به ایران چه ربطی دارد در سوریه دخالت می کند و برخی استدلال‌های کوچه‌بازاری را مطرح می کنند که چرا ایران در سوریه حضور دارد، هدف امریکا و غرب و آنچه در منطقه رخ می‌دهد و آنچه ما در سوریه انجام می دهیم، به لحاظ عرق ملی و اسلامی است.

وی در ادامه افزود: امریکا به دنبال طرح خاورمیانه بزرگ و اجرای آن است، این طرح با هدف تقسیم عراق به سه کشور و سوریه به پنج کشور و کوچک سازی کشورها به منظور ایمن سازی رژیم صهیونیستی است.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت های صلح‌آمیز هسته ای خود، با ایستادگی رهبری و مردم صورت گرفت و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فناوری هسته ای را داشته باشیم، باید در این زمینه مقاومت کنیم.

وی افزود: امروز امریکا و غرب از پژوهش در ایران می هراسند چراکه پژوهش باعث افزایش قدرت می شود و امروز شما می بینید که یکی از وظایف مهم سفارتخانه های خارجی در تهران جذب نخبگان ایرانی و انتقال آنها به کشورشان است، آنها با انواع پیشنهادهای جذاب تلاش می کنند نخبگان ما را جذب کنند.

ولایتی در بخش دیگری با اشاره به همکاری با متحدان منطقه ای از جمله عراق، سوریه و روسیه گفت: همکاری ایران با روسیه جزو کارهای بسیار مهم دولت جمهوری اسلامی ایران است؛ این همکاری باید براساس حقوق برابر و احترام متقابل باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به سفر 10 نفر از رؤسای دانشگاه‌های کشور همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و افزود: ‌این سفر مهمی بود که رؤسای دانشگاه‌های ما با 13 نفر از رؤسای علمی و دانشگاهی رده بالای روسیه دیدار و از قسمت‌های مهم علمی این کشور بازدید کردند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در منطقه قطب امنیت این منطقه را در اختیار دارد گفت: ما 15 همسایه داریم که 13تای آن از کشورهای اسلامی است و باید نزدیک‌ترین رابطه را با همسایگان داشته باشیم و البته اگر عضوی تحت فشار باشد باید به آن کمک کنیم.

ولایتی به حضور نیروی دریایی ایران در آب‌های منطقه ای و بین المللی به عنوان یک حضور قدرتمند اشاره کرد و افزود: این حضور نشان دهنده توجه به امنیت منطقه و کشورمان است .

وی به رتبه ایران به لحاظ علمی در جهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون مقام شانزدهم یا هفدهم علمی را در جهان داریم البته رشد علمی ایران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

ولایتی افزود: قبل از انقلاب، ایران زیر 1000 مقاله در جهان منتشر می کرد اما تعداد مقالات علمی‌مان هم اکنون به 30000 مقاله می‌رسد، این تعداد به‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی است که علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcb5sb5grhb8ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی