تاریخ انتشار۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 225122

افتتاح شعبه نمونه بانکداری اسلامی ویژه اهل تسنن در زاهدان

این شعبه به همت بانک انصار و تایید و حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی افتتاح شد.
افتتاح شعبه نمونه بانکداری اسلامی ویژه اهل تسنن در زاهدان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در آیین افتتاح این شعبه، که مزین به نام شهدای وحدت شده است، دکتر ولی اله سیف، رییس بانک مرکزی در پیامی گفت: ارائه خدمت بانکی به هموطنان اهل سنت با موازین مشترک فقه اهل سنت و فقه اهل سنت و فقه امامیه و توسعه آن با کسب اطمینان خاطر و مشارکت آنها، جای بسی افتخار و سربلندی است.
 
وی با اعتماد آفرین خواندن حرکت بانک انصار، بررسی های فقهی و ایجاد ساز و کارهای خدمات بانکی و نظارت بر انجام امور این شعبه به صورت مشترک و تحت نظارت علمای شیعه و سنی را مورد تاکید قرار داد.
 
آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت وحدت مذاهب و اقوام کشور براساس آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی تصریح کرد: افتتاح شعبه بانکی ویژه اهل تسنن ، اقدامی در تحقق آیات قرآن کریم است و تاثیر مثبتی در خنثی سازی توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام در این منطقه دارد.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: هنوز از ظرفیت های عظیم بانکداری اسلامی، به ویژه عقود اسلامی استفاده کامل نشده است و همه باید تلاش کنیم تا نظام بانکی کشور را براساس آرمانهای بلند اسلامی و سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی پیش ببریم.
 
همچنین دکتر ابراهیمی ، مدیرعامل بانک انصار دراین آیین ، اقتصاد مقاومتی را راهبرد اساسی این بانک در عرصه مسئولیت های اجتماعی دانست و گفت : با توجه به اولویت حرکت در مسیر پیاده سازی موازین شرعی و تحقق اقتصاد مقاومتی ، بانک انصار با نشست های مختلف با علمای شیعه و سنی به دستورالعمل جامع ایجاد شعبه بانکداری اسلامی در زاهدان رسید و این اقدام را به دور از رقابت های مالی و تجاری و انتفاع اقتصادی، حرکتی در خدمت به آحاد مردم به ویژه هموطنان اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان تلقی می کند.
 
در این مراسم مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با ابراز خوشحالی از افتتاح شعبه نمونه تحت نظارت علمای شیعه و سنی، اقدام بانک انصار را گامی اساسی در راستای تحکیم وحدت مذاهب و اقوام ایرانی توصیف و اظهار امیدواری کرد: سایر بانکهای کشور نیز نسبت به این مهم اهتمام ورزند. 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcb5sb55rhb58p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی