تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 290328

تقدیر فلسطینیان از کوربین برای عدم شرکت در صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور

فلسطینیان مقیم انگلستان از تصمیم رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر رد دعوت به مراسم ضیافت شام صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور استقبال کردند.
تقدیر فلسطینیان از کوربین برای عدم شرکت در صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، از قبول دعوت به مراسم ضیافت شام صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور، خودداری کرده است  و فلسطینیان مقیم انگلستان از این تصمیم استقبال کردند.
 
در بیانیه بالفور خطاب به "والتر روتشیلد"، سیاستمدار یهودی تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا، نوشته شده بود لندن موضعی مثبت برای ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فسطین دارد.
 
بیانیه بالفور مهاجرت صدها هزار یهودی به فلسطین و ساخت شهرک های صهیونیست نشین در این سرزمین و نیز مواجهه ملت فلسطین با فجیع ترین جنایات و کوچ اجباری ازسوی باندهای صهیونیستی تحت حمایت دولت انگلیس را درپی داشته است.
 
آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس روز دوم نوامبر سال 1917  پس از مذاکراتی که به مدت سه سال میان دولت انگلیس با یهودیان انگلیسی و سازمان صهیونیسم جهانی انجام شد، با انتشار بیانیه ای، به لرد روتشلد، یکی از رهبران جنبش های صهیونیسم جهانی مجوز تشکیل سرزمین ملی یهودیان در فلسطین را صادر کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcb5gb5wrhb9fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی