تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 230225

تأکید بر گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و مالزی

وزیرامورخارجه مالزی که به تهران سفر کرده است، در دیدار با وزیرخارجه کشورمان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
تأکید بر گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و مالزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "عنیفه امان" وزیر خارجه مالزی که به دعوت "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و به منظور انجام سفری دو روزه به تهران آمده است امروز درمحل وزارت خارجه با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان دیدار و درخصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف با اشاره به سوابق روابط دوکشور اظهارداشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی  از نظر تاریخی و سنتی ،همواره حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، همکاریهای همه جانبه خود را در همه عرصه ها با مالزی گسترش دهد و دراین مسیر هیچ محدودیتی برای افزایش همکاریها وجود ندارد.

ظریف با اشاره به افزایش زمینه های اقتصادی و تجاری پس از برجام افزود: حجم سفرهای هیأتهای خارجی در سطوح عالیه کشورهای مختلف به ایران موجب شده است تا فرصتهای فرارو برای روابط با ایران گسترده تر شود.

دکتر محمد جواد ظریف" با بیان اینکه ظرفیتهای مختلف اقتصادی و تجاری می تواند در دستور کار کمیسیون اقتصادی دو کشور قرار گیرد افزود: فرصتهای خوبی برای تقویت مراودات توریستی بین دو  کشور برای سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل و آشنایی مردم دو کشور در مورد میراث فرهنگی و صنایع دستی دو کشور فراهم است.

ظریف با تشریح زمینه های همکاریهای دو کشور در بخش انرژی، گاز، پتروشیمی آن را ازجمله فرصتهای همکاریهای دو کشور دانست که زیرساختهای اولیه را دارد.
وی گفت: می توان با تحرک بخشیدن به زمینه های جدید، این پروژه ها را متبلور ساخت.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به زمینه های شکل گیری همکاریهای مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و اسیایی، این عرصه را فرصت جدید برای بخش های بانکی دو کشور دانست.

آقای "عنیفه امان" هم  با اشاره به چشم انداز مثبت همکاریهای فی مابین اظهار داشت: روابط مالزی با جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی و مناسبات دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی، عرصه های خوبی به ویژه در بخش اقتصادی برای گسترش دارد.

وزیر امورخارجه مالزی با تبیین فرصت های نوین در همکاریهای تجاری دو کشور اظهار داشت: ما در زمینه حضور دانشجویان ایرانی در مالزی و صنایع مواد غذایی حلال، زمینه ها و امکانات خوبی برای تقویت مراودات آموزشی و همکاریهای تجاری دو کشور داریم.

آقای عنیفه امان در مورد همکاریها در زمینه انرژی نیز با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور در شرایط تحریم، گفت: در دوره پسا تحریم می توان با رایزنی های جاری هیأتهای بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی و دولتی دو کشور گامهای جدیدی در این زمینه برداشت.

آقای عنیفه امان با اشاره به ظرفیتهای همکاری تکنولوژیک بین دو کشور، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی افزایش مراودات علمی و فناوری بین  دو کشور را اعلام کرد.

وزاری امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنین در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه  آخرین تحولات عراق و سوریه بحث و تبادل نظر کردند.
https://taghribnews.com/vdcb5gb5srhbf5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی