تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 203621
سرگئی لاوروف؛

بشاراسد رئیس جمهور قانونی سوریه است/ تهدید اصلی داعش است و ائتلاف واشنگتن علیه آن کارآمد نیست

وزیرامورخارجه روسیه : ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم فعال ترین نیرو و تنها نیروی مؤثر درمیدان جنگ با داعش است.
بشاراسد رئیس جمهور قانونی سوریه است/ تهدید اصلی داعش است و ائتلاف واشنگتن علیه آن کارآمد نیست

 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) سرگئی لاوروف در سخنانی در بنیاد روابط بین الملل در مسکو گفت: بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است و ارتش این کشور تنها قدرت موجود برای مقابله با داعش محسوب می شود.

وزیر خارجه روسیه، تروریسم را بزرگترین چالش در برابر کشورهای منطقه و جهان دانست و افزور ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، فعال ترین نیرو است و بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است و ارتش سوریه نیز تنها نیروی مؤثر در میدان جنگ با  داعش است.

لاوروف با بیان اینکه کنگره آمریکا مانع از اصلاح ساختار نظام مالی جهان می شود افزود:  ائتلاف واشنگتن علیه داعش کارآمد نیست، زیرا متکی به شورای امنیت نیست و داعش در عراق پس از دخالت خارجی در این کشور پدیدار شد.

وی تصریح کرد: ما برای توسعه سازمان های بریکس و شانگهای با هدف مبارزه با تروریسم تلاش می کنیم و جنگ با داعش مسئله ای اساسی است و برخورد دوگانه با آن قابل قبول نیست.

لاوروف با تاکید بر اینکه ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش بدون مشارکت سوریه کارآمد نخواهد بود افزود: هدف طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هماهنگ کردن تلاشها برای مبارزه با داعش براساس احترام به دولت های قانونی کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: بحران سوریه زمینه ساز بحران مهاجران شد و اولویت دادن به سرنگونی بشاراسد در مقابل مبارزه با داعش، راه حل مناسبی نیست. دخالت در امور داخلی کشورها عامل بحران مهاجرت شد و باید راهکاری برای آن پیدا شود.

لاوروف با اشاره به دیدارش با عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان گفت : با او درباره مشارکت همه طرف ها در جنگ با داعش گفتگو کردم و گفتم حل بحران سوریه باید با گفتگو بین همه طرفها باشد. ما با مخالفان سوری دیدار کردیم و خواستار متحد شدن تلاش ها با گفتگو بر اساس بیانیه کنفرانس ژنو یک شدیم. می خواهیم همه بدانند تهدید اصلی داعش است و باید فورا با آن مقابله کرد.

وزیر خارجه سوریه افزود: ارتش سوریه بیشترین کارآیی را درجنگ با داعش دارد. باید ریشه های تروریسم در منطقه خاورمیانه بررسی شود و واقعیت مخدوش جلوه داده نشود و یونسکو نیز باید سازوکار موثری را برای حمایت از میران تمدن جهانی در برابر داعش تدوین کند.


 
https://taghribnews.com/vdcb5fb58rhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی