تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 184425
کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن

تصمیمات تازه دولت انگلیس اقدامی برای ایجاد محدودیت در دانشگاه ها

تنا-لندن
دولت محافظه کار انگلیس به بهانه پیشگیری از افراط گرایی ،با اعمال محدودیت هایی در دانشگاه ها زمینه را برای تبعیض های جدید علیه مسلمانان فراهم می کند.
تصمیمات تازه دولت انگلیس اقدامی برای ایجاد محدودیت در دانشگاه ها
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن،برنامه جدید دولت انگلیس برای جلوگیری از انجام سخنرانی های به اصطلاح نفرت برانگیز در دانشگاه ها بار دیگر در محافل مسلمانان این کشور موجب بروز بحث هایی شده است .
کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن گفته است که دولت محافظه کار انگلیس به بهانه پیشگیری از افراط گرایی ،با اعمال این محدودیت ها در دانشگاه ها زمینه ها را برای تبعیض های جدید علیه مسلمانان فراهم می کند.این کمسیون در بیانیه ای که انتشار داده  آورده است ،گزارش های خبری روزهای اخیر حاکی از آن است که دولت انگلیس شدیدا به دنبال آن است تا برنامه جدید در مورد دانشگاه ها را به بهانه پیشگیری از افراط گرایی و تندروی به مجموعه قوانین جدید ضد تروریسم بیفزاید.
برنامه پیشنهادی جاری می گوید دانشگاه ها باید به طور جدی مسئولیت خود را برای حذف نظرات افراطی که تروریسم را ترویج یا از آن حمایت می کند اعمال نماید و در مقابل کمیسیون حقوق بشر اسلامی عمیقا در مورد برنامه پیشنهادی اظهار نگرانی کرده ومی گوید ، در سالهای اخیر موارد متعددی از قوانین پیشگیرانه دولت در مقابله با تندروی وافراط گرایی به اجرا گذاشته شده است که تا حد زیادی دامنه و زمینه انجام بحث های مشروع را نه تنها در دانشگاه ها که در سرتاسر جامعه محدود ساخته است تا جایی که مردم نگران آن هستندبه خاطر آنچه که می گویند با مقامات ودستگاه های دولتی مشکل پیدا کنند.
این بیانیه می افزاید اثر اینگونه قوانین ودستورالعمل ها این است که بحث در باره مهمترین مسائل زمان ما به طور دائم وصرفا به خاطر اینکه موضوعاتی بحث برانگیز هستند مسکوت باقی بماند واینک این برنامه مبهم وتعمدی دولت نیز موجب می شود تا به سادگی از ابراز عقاید ونظراتی مانند بحث در باره سیاست خارجی غرب وروشن ساختن مفهوم به اصطلاح دولت اسلامی که مورد استفاده داعش قرار گرفته است و موضوعات دیگری از این قبیل جلوگیری شود.
علاوه براین تمرکز منحصر به فرد بر روی افراط گرایی مسلمانان با توجه به تجربه ای که از اعمال قوانین قبلی ضد تروریسم وجود دارد،به طور نامناسبی تنها برای محدود کردن سخنرانان مسلمان اعمال می شود و در نتیجه ابزار دیگری برای تبعیض علیه مسلمانان خواهد بود.
مسعود شجره دبیر کمسیون حقوق بشر اسلامی نیز گفته است ما باید برای تشویق جامعه به انجام بحث های سالم ورسیدگی به مشکلات جوانان وانتشار نظرات آنان تلاش کنیم. 
https://taghribnews.com/vdcb5ab8srhbwap.uiur.html
مرجع : خبرنگار تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی