تاریخ انتشار۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 249720
عضو مجلس افغانستان:

آمریکا در افغانستان به تعهدات خود عمل نمی کند

عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: آمریکا که در افغانستان بر اساس پیمان امنیتی کابل - واشنگتن حضور نظامی دارد به تعهدات خود در این کشور عمل نمی کند و بازی دوگانه انجام می دهد.
آمریکا در افغانستان به تعهدات خود عمل نمی کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ملا «تره خیل کوچی» امروز (چهارشنبه) در نشست علنی مجلس خواستار حضور سران دولت وحدت ملی افغانستان برای توضیح درباره عملکرد آمریکا شد.
 
کوچی تصریح کرد: آمریکایی ها در این کشور حضور نظامی دارند و با وجود امضای پیمان امنیتی با دولت افغانستان به بازی دوگانه روی آورده اند و به تعهدات خود عمل نکرده اند.
 
وی همچنین از اعضای مجلس افغانستان انتقاد کرد و گفت: مجلس بدون بررسی کامل این پیمان را امضا کرد و تا به امروز مفاد این پیمان از سوی آمریکا عملی نشده است.
 
عبیدالله بارکزی نماینده «ارزگان» در مجلس نیز آمریکا را متهم کرد که از طریق رژیم صهیونیستی به مکه مکرمه حمله راکتی انجام می دهد تا دنیای اسلام را با اختلافات درونی مواجه کند و به جنگ بکشاند.
 
«نذیراحمد حنفی» نمانیده هرات در مجلس نیز پیش از این گفته بود که آمریکا رای اعتماد مجلس به پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را بدست آورد اما به تعهدات خود عمل نکرد.
 
وی از مجلس خواسته بود که پیمان امنیتی با آمریکا را لغو کند تا واشنگتن مجبور به انجام تعهدات خود درقبال افغانستان شود و دیگر به پاکستان برای حمایت از تروریست ها در افغانستان کمک نکند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb59b5grhbazp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی