تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 259026

لغو موقت و سراسری فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

دادگاه فدرال آمریکا طی حکمی، فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را به طور موقت و در سراسر ایالات متحده ممنوع کرده است.
لغو موقت و سراسری فرمان ضدمهاجرتی ترامپ
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حکم صادر شده توسط "جیمز روابرت" قاضی منطقۀ سیاتل، تا زمان بررسی کامل شکایت باب فرگوسن، دادستان ایالت واشنگتن، در سراسر آمریکا معتبر است.

رابرت با اشاره به اینکه دولت واشنگتن به بهانۀ حمله‌های  11 سپتامبر 2001 دستور به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان داده است، اعلام کرد: اتباع هیچ یک از این کشورها به خاک آمریکا حمله نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: فرمان اجرایی ترامپ برای اینکه مطابق با قانون اساسی باشد، باید بر مبنای حقایق باشد نه بر مبنای توهم. فرگوسن نیز اقدام روبارت را تصمیمی تاریخی خواند.

فرگوسن که در شکایت خود به دنبال لغو برخی از بندهای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ است، تأکید کرده است، ممنوعیتی که رئیس‌جمهور آمریکا اعمال کرده است حقوق مهاجران و خانواده‌های آن‎ها را نقض می‌کند زیرا به شکل خاص مسلمانان را هدف قرار داده است.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد که برای لغو کردن حکم قاضی فدرال منطقۀ سیاتل دست به کار خواهد شد؛ در بیانیۀ کاخ سفید آمده است وزارت دادگستری قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن،  شکایتی را برای تعلیق این حکم و دفاع از فرمان اجرایی قانونی و مناسب رئیس‌جمهور ثبت کند.

"شان اسپایسر،" سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد: هدف از دستور رئیس‌جمهور حفاظت از کشور است و براساس قانون اساسی مسئولیت حفاظت از مردم آمریکا بر عهده اوست.

 
https://taghribnews.com/vdcb59b50rhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی